Home » » Mimpi vs realiti Mimpi vs realiti 7:38 PM

Askm..ape kabar sume..sgt2 lama aku xjengah belog kesayangan aku ni..bukan sibuk sgt..ala takat mana la bz nye smp xleh nak update belog kan?hehe..tp kalo aku lama x hapdet ade ke yg perasan..kahkahkah!!

Masa aku buat entry ni aku baru balik mandi laut + mandi kolam,tgh golek2 atas katil..ekceli aku ade induksi kat pd seminggu.biasela makcik gomen.doakan aku cepat kompom ek geng. Hmm..sepanjang aku menyepi ni terlalu banyak yg dh berlaku dlm idup aku.antara yg paling meninggalkan impak adela pemergian sahabat yg paling aku sayang..zuran.ehhhh jgn pikir yg bukan2 okeh..dia pindah jabatan la.aku still adjusting dgn keadaan tanpa dia disisi aku.selama ni dialah tempat aku berkongsi suka duka.she's the best keeper to all my secrets.walaupun aku kenal dia baru setahun tp kami betul2 rapat.aku syg dia mcm adik aku sendiri.takpe la,things happen for a reason.aku tumpang happy tgk dia gembira kat tempat baru.
Perjalanan hidup aku agak kucar kacir lately.kak ana mintak nak balik indon.serabut kepala aku.bukan apa,aku takut dia x balik sini dah lps tu.mana aku nak carik ganti.ni dia nak balik ni kalo masuk balik pun mau sebulan.sapa nak jaga baby,kemas umah.lg pun baby sgt attach dgn dia,dia jg baby since baby 2 bulan.aku still carik solution until today.mebi aku hired daily helpers kot.bobot pun ade sementara ni blh tgk2 baby sama.
Aku mmg sdg berhadapan dgn satu persoalan yg sgt2 susah aku nak citer kat sesiapa.aku rasa release gak gi PD ni sbnrnya..mandi laut td rasa lepas sikit tension aku.aku penat beb..sgt penat dgn masalah yg xputus2 dtg dlm idop nih.jeles lak ghasenye nengok org sume happy je..xpelah..aku yakin pada satu perkara: tak ada yg kekal dlm dunia ni termasuklah MASALAH..
Tadi ade masa dlm sejam sblm riadah petang, aku ambik masa baring2 jap..last2 terlelap (alasan..hehehe)..walaupun kejap sempat pulak tu aku mimpi...agaknya aku telampau memikir psl masalah aku kot. aku mimpi org yg paling ambik berat atas diri aku dulu, tak pernah biar aku susah sorang2 kat KL masa aku masih mentah dgn tendang terajang kehidupan diperantauan. aku tetiba jadi rindu, aku pernah cuba carik dia, tapi tak jumpa. tak pe la jmp dlm mimpi pun cukup lah sekadar hilangkan rindu. dekat 6 tahun aku tak jmp dia, entah apa kabarnya dia, aku doakan dia sihat dan bahagia selalu.
Tak payah la korg pening2 nak pikir aku cakap pasal sapa and tak perlu nak speku yg bukan2 okeh, tapi aku mmg harap dpt jmp dia walaupun kejap. aku rindukan rasa disayangi sebagaimana dia menyayangi aku....aku rindu kata2 nasihat dari dia. dialah KAK MEL...my ex roommate masa aku bujang dulu. i stayed with her for 4 years.terlalu banyak suka duka yg kami kongsi bersama..semoga tuhan menemukan aku dengan dia especially skrg...disaat aku memerlukan sokongan dari jatuh..aku tak tahu smp bila aku boleh bertahan sblm aku tersungkur. semoga tuhan tunjukkan jalan..amin...







Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

Unknown said...

kekadang manusia ni luaran je nmpk hepi kak, dalaman tiada saper yang tahu. senyuman tu menutup segalanya, padahal dalam aty... hurmm... xpelah lupakan jer... senyum, tak perlu kata apa-apa...senyum ^___^

Zuran said...

sayangku....jangan sedih2...aku terlaluuuuu sayangkan ko....aku sedih kalau ko sedih....everything happened must have a reasons...always believe that......

Anonymous said...

akak mucuk...enjoy holiday kt PD ok... we miss u here...

bleh x nk gne pepatah, don't judge the book by its cover... org yg snyum sllu x smstinye die hepi.. tpi senyuman tu mungkin beri kebahagiaan pada seseorg..kn2..so smile..(^_____^)

-zana-

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...