Home » » Black Magic Black Magic 12:08 PM

3.bp.blogspot.com/_uriF94inqhw/Rue0q2R-6uI/AAAAAAAAAH0/Ce1f4WyKGAc/s320/sihir.png


Zaman serba moden nih, janganlah terkejut sesetengah ahli masyarakat kita masih kuat terbelenggu dengan amalan sihir yang boleh mencacatkan akidah. Sebut saja nasi tangas, angin tuju-tuju, santau, ubat guna-guna, minyak dagu dan mcm2 lagik la, antara cabang sihir yg glamer dan masih tegar diamalkan dalam masyarakat.Sesungguhnya perbuatan sihir itu tidak lain dan tidak bukan berpaksikan kepada ilmu atau ajaran syaitan yang memang nakkan akidah umat Islam terus sesat dan rosak binasa. Sihir tidak memberikan kebaikan untuk orang mengamalkannya, lebih-lebih lagi orang yang menjadi mangsa.
  



Sihir yang menggunakan perantaraan jin dan syaitan mmg bermatlamat negatif untuk memenuhi nafsu serakah, melunaskan dendam kesumat, mahu menunjukkan bahawa diri seseorang itu kuat, atau sebagai isyarat diri tidak boleh dicabar secara fizikal, perasaan dan emosinya.Kesengsaraan dilalui mangsa sihir mengundang persoalan, jika benarlah ada pihak melakukan kesilapan kepada kita sama ada secara sengaja atau tidak, macamlah takde cara lain untuk menyelesaikan masalah itu selain daripada sihir.Macamana agaknya kepuasan yang dirasa pihak yang mengamalkan sihir itu apabila melihat mangsa terseksa secara fizikal, emosional, mental dan ada yang menemui ajal disebabkan sihir. Macam takde peri kemanusiaan langsung!! Alangkah baiknya jika perselisihan atau rasa tidak puas hati diselesaikan secara baik supaya dapat saling memaafkan serta berdamai

Firman Allah bermaksud: "Dan jika mereka condong kepada perdamaian maka condonglah kepadanya dan bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Dialah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui." (Surah al-Anfal, ayat 61)



 
Org yang sanggup melakukan sihir nie mudah bersekongkol dan tunduk mengalah pada bisikan serta hasutan syaitan. Inilah amalan orang yang fasik dan kufur.Mereka ini tidak sedar bahawa Allah Maha Berkuasa dan Maha Adil. Jika baik amalan seseorang itu, maka balasan baik juga akan diterima daripada Allah, begitulah juga padah diterima jika dia melakukan kejahatan.

Firman Allah bermaksud: "Sesiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah, nescaya dia akan melihat (balasannya) dan sesiapa yang mengerjakan kejahatan seberat zarah, nescaya dia akan melihat (balasannya) pula." (Surah al-Zalzalah, ayat 7 dan 8) 


 


Islam mencela dan melarang umatnya daripada terjebak dengan amalan sihir. Rasionalnya kerana amalan sihir itu dengan mudah merosakkan akidah dan menghancurkan keimanan seseorang Muslim. Sihir menyebabkan seseorang yang mengamalkannya hilang keyakinan terhadap kekuasaan Allah dan menganggap dirinya lebih berkuasa kerana mampu mendatangkan mudarat kepada pihak lain. Sihir berupaya menebalkan rasa sombong, takbur dan zalim di kalangan pengamalnya.Sihir juga akan mengembang biak persengketaan, sifat dendam yang tidak surut, mengundang fitnah, berpecah-belah dan hilang kepercayaan sesama ahli dalam masyarakat. Bayangkan jika sihir menjadi permainan sebati dalam hidup, pantang tercuit sikit, maka akan dibalas dengan sihir.Bila pikir2 balik mcm dah masuk zaman jahiliah balik pulak kan..



Kengkadang bila dah kena black magic nih merata pegi berubat pun tak jalan gak..kengkonon power la kot org yg "mengenakan" tu..dia lupa ada yg lebih kuat dari dia. dia lupa kot ALLAH tu ada. Kalau berubat tu jgnlah plk cari tempat black magic gak..sampai ke sudah la tak selesai. seelok2 nye carik la rawatan secara islam mcm Darul Shifa. Bukan apa, kengkadang yang nak mengubatkan kita tu pun auta yg lebey...ambik kesempatan menangguk di air yg keruh..letak harga bukan main mahal..aku pun pelik...bukan ke Allah beri kelebihan pada ko supaya ko buleh bantu org? entah la....Aku share cara2 bagaimana nak mengenali bomoh sihir..aku dapat through email..lama dah..


Tanda-Tanda Zahir Tukang Sihir (Bomoh Sihir);

1) Permintaan si bomoh agar diberikan kepadanya apa-apa kesan milik si pesakit seperti sikat, baju, rambut dan sebagainya.
2) Meminta daripada si pesakit agar dibawakan haiwan tertentu dengan sifat-sifat tertentu untuk dibuat korban kononnya, dengan menyebut nama-nama tertentu bukan dengan nama Allah. Boleh jadi Kemudian darah binatang itu diletakkan pada bahagian yang sakit.
3) Si bomoh menulis gambarajah @ rumus-rumus tertentu yang tidak difahami yang mengandungi angka dan huruf-huruf tidak bersambung @ nama-nama bintang pada kain @ kertas.
4) Dalam tempoh bacaan jampi, dia menganggkat suaranya apabila membaca ayat al-Quran dan kemudian membaca berkumat kamit sesuatu yang tidak jelas dan tidak dapat difahami maksudnya.
5) Si bomoh memberi sesuatu sebagai tangkal yang dipakaikan kepada si pesakit. Ianya mengandungi rumus-rumus dan gambarajah empat segi, tiga segi dan sebagainya dengan nombor-nombor dan huruf-huruf tidak bersambung. Diletakkan pula syarat pada pemakaiannya.
6) Si bomoh memerintahkan pesakit agar menghindari manusia dalam tempoh-tempoh tertentu. Tidak bergaul dengan mereka serta menyorok dalam satu bilik yang gelap, dan tidak dibenarkan melihat matahari.
Contoh Tholasim (Gambarajah) yang digunakan tukang sihir

7) Terkadang si bomoh meminta supaya pesakit tidak menyentuh air selama tempoh tertentu. Kebiasaannya selama 40 hari. Kadangkala bomoh menyuruh supaya pesakit meletakkan lambang salib di tengkuknya. Ini menunjukkan bahawa jin yang membantunya beragama kristian.
8) Si bomoh memberikan sesuatu kepada pesakit untuk ditanam di bumi.
9) Si bomoh memberikan kepada pesakitnya kertas yang bertulis dengan sesuatu untuk dibakar dan diperasapkannya kepada pesakit.
10) Si bomoh bercakap dengan seseorang yang berada didalam majlis, tetapi tidak dapat dilihat. Si bomoh meminta izin dan pertolongan "orang itu" untuk mengubati pesakit. Si bomoh juga memberi keyakinan kepada jin (orang itu) bahawa pesakit tidak datang kepadanya kecuali dia telah yakin dan menyukainya.
11) Kadang-kadang si bomoh menulis sesuatu rumus @ gambarajah tertentu disertakan huruf-huruf yang tidak bersambung dan nombor-nombor tertentu yang kemudiannya direndamkan di dalam air, lalu diberi kepada pesakit sebagai minuman.
12) Si bomoh tidak menerima pesakit pada bulan Ramadhan khususnya pada 21 Ramadhan hingga akhir Ramadhan. Demikian juga bomoh tidak menerima pesakit pada 10 awal bulan Zulhijjah.
13) Sesiapa yang sentiasa membaca zikir pagi dan petang @ yang dikenali sebagai ma'thurat, maka si bomoh tidak akan menerimanya sebagai tetamu @ tidak selesa dengan kehadirannya.
14) Meletakkan sebekas air yang biasanya dicampurkan dengan najis seperti air kencing, supaya jin mampu dilihat oleh si bomoh dan muncul kepada tukang sihir tersebut.
15) Kebiasaanya si bomoh menggunakan asap kemenyan dalam perubatannya. Asap kemenyan yang busuk itu bagi menyeru jin untuk membantunya. Ini berbeza dengan "bukhur" (asap kayu gaharu yang berbau wangi), ianya sangat tidak disukai oleh jin-jin.
16) Yang paling jelas lagi ialah si bomoh merupakan orang yang tidak menunaikan solat. Tidak istiqmah dalam melaksanakan tuntutan-tuntutan agama yang fardhu, apatah lagi yang sunat.

Kekadang, Allah mengurniakan sedikit firasat (tekaan tepat) kepada orang-orang yang soleh dan alim ulama sehingga mereka mengetahuinya sekalipun dengan hanya melihat wajah tukang sihir. Ini kerana, tukang sihir @ bomoh itu telah dicabut cahaya keimanan daripada wajahnya dengan sebab kesyirikan-kesyirikan yang dilakukannya. Semoga Allah melindungi kita dan ahli keluarga kita semua daripada kejahatan-kejahatan tukang sihir dan syaitan yang direjam. Wallahu a3lam.



Firman Allah yang bermaksud: “Akan tetapi syaitan itulah yang kufur, mereka mengajar kepada manusia ilmu sihir.” (Surah al-Baqarah, ayat 102

10 comments:

Anonymous said...

Whеn I initially commented I clicκed
the "Notify me when new comments are added" chеckbox anԁ now each
timе а commеnt is added I get threе e-mailѕ ωith the same comment.
Is therе any wаy yοu can remove me
from that serviсe? Mаnу thanks!

Also visit my web pagе: grow breasts

Anonymous said...

I'm not sure exactly why but this web site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll check back lаter
and see if the problem still exists.

Check out my sіte; a fast way to lose belly fat

Anonymous said...

Ηеllo there! This ρost cοuld not be writtеn аny bеtter!

Reaԁing through this pοst гeminds me of
my рrevious room mate! He alωays kept
talking about this. I wіll forwaгd this aгtіcle to him.
Fаirly certain he ωill have a goοd read.
Many thanks for ѕharing!

Ϻy websіte :: breast enlargement without surgery

Anonymous said...

Hi there! I know thіs iѕ κіnda off topic but I was wondering which
blog plаtform are you using for this ωebsite? Ι'm getting sick and tired of Wordpress because I've had
issues with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

My web site; lose belly fat fast

Anonymous said...

Please let me know if you're looking for a article writer for your weblog. You have some really great posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'ԁ love to writе some materiаl fοг your
blog іn exchange foг а link back to minе.
Please send me an email if іnterеsted. Cheers!


my site: bigger boobs naturally

Anonymous said...

Hey! I know thіs is kіnd of off topic but I wаѕ wonԁering which blog
platfoгm are you using for this websitе? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems wіth hackers
and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

my blog: get rid of heartburn fast

Anonymous said...

I'm not sure why but this weblog is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I'll chеck back later
οn аnԁ see if the problem still exists.


Here is my homеpage - lose belly fat

Anonymous said...

Howԁy! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the excellent work!

Also visit my webpage ... 24 hour Emergency Locksmith Solihull

Anonymous said...

Hi there, і read уouг blog fгοm
timе to tіme аnd i oωn a similаr οne and i ωas just сuriоus if you
get а lot оf ѕpаm feedback?
ӏf so hοω do уοu stop іt, anу ρlugin or
аnything you cаn adviѕe? I get sο much lately it's driving me mad so any support is very much appreciated.

Feel free to visit my web blog ... Buy Father's Day
Gift Bаѕkеtѕ

Anonymous said...

Ні еxсeptional website!
Does running a blog like thiѕ require а lot of work?
I have absolutеly nο exρertіsе in progrаmming but I wаs hoping
to start mу own blog soon. Anyways,
should you have аny гecοmmendatіons oг
techniques fοr new blog owners please share.
I knоw this is off topiс howeѵеr Ӏ ѕimρly wanted tο ask.

Thank you!

Alsο vіѕit my web blog .

.. get bigger boobs

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...