Home » » Laut +sungai = DAMAI Laut +sungai = DAMAI 11:44 PM

Aku sgt suka tgk laut. Rasa sgt2 tenang. Lately aku slalu gi PD. Sebulan sampai 2-3 kali. Laut mmg best. Tak caye? Cuba alihkan mata ke laut,airnya cantik membiru dan penuh ketenangan. Tetapi allah sahaja yang tahu rahsia didalamnya. Dalam laut tu pun ade gunung berapi yg boleh meletup smp jadik tsunami.. Begitulah dengan kehidupan manusia penuh dengan rasa riang dan ketawa tapi hanya allah yang tahu rahsia kehidupan kita. Luaran mmg org nampak hidup kita best. Happy,gembira.. Tapi sapa pun tak tau apa yg kita lalui dlm idup ni.. Nama pun idup kan..mesti penuh suka duka yg mewarnai hidup kita.. Aku sendiri sampai dah upgrade umo ke 3 series ni mcm2 aku dh lalui.. Pengalaman mmg sgt2 mendewasakan. Aku dh melalui pahit jerih hidup bujang kat kl selama 5 thn sblm kenal incik suami..sangat2 mencabar hidup masa tu. Kiranya banyak gaklah "pelajaran" yg aku dapat masa tu.. Masa blajar kat U, mase keje..mcm2 bnd aku dh lalui..dengan org2 sekeliling aku yg mcm2 ragam..Tula kan kalo xde dugaan hidup ni plain je kan?hehehe.. Alamak bukan aku tgh citer psl laut ke tadi? Melalut ke mana lak aku nih.. Tapi mmg betul la aku mmg suka sgt tgk laut..mandi laut aku x bape minat. Skrg minat aku nih dh menjangkit kat baby lak..sesikit nak gi "layutt" . Nak mengawal punyela payah. Bukan nak dipegang..pastu pandai lak cakap "baby nak mandi kolam la,air layut macin"..hehehe..kenape ek laut tu dikaitkan dgn ketenangan? Maybe sbb laut luas terbentang,saujana mata memandang. Bila dengar bunyi ombak rasa best je..kalo aku sengsorg je kat laut tu mau aku jerit kekuat,kok buleh lps segala masalah dlm dada nih..tapi kang mmg bahagia la aku sudahnye di pos ke Hospital Bahagia tuh..hehehe
Lagik satu sungai,aku suke sgt gak ngan sungai..yg nih lebey kepade jakun ye puan2.hehehe.. Masa gi BTN aritu dh mcm hape ntah terloncat2 nampak sungai..best woo kalo dpt mandi sungai nih..tapi tula..aku jarang dpt rasa mandi sungai nih..kategori plg dkt ngan sungai yg aku selalu gi air terjun je la..sian ek kat aku..takpe,nnt adik sahabat aku tawen kat perak aku nak gi..dia kata blakang umah dia ade sungai,ade sawah..waaaa sangat xsabar nih..owh tidak kejakunan terserlah lagik..hehehe..more than that,again, aku rase happy tgk sungai tu. Kalo aku rasa kecewa then aku dpt pandang sungai, aku okeh la sikit..kenape? Okeh,cube nengok sungai tuh, airnya tetap mengalir walau berjuta batu yang menghalang. Maknenye life goes on walau banyak mane masalah yg dtg..hidup ni mmg penuh dgn dugaan sebagaimana batu yg penuh dlm sungai tuh..so kita kena harungi semua tu,jgn smp stuck tgh jln hanya disebabkan satu masalah..agree with me??
Finally,jika rasa sedih pandang lah ke langit kita akan sedar allah akan bersama kita.Allah mmg sentiasa bersama kita,kita yg selalu lalai dan lupa..selalu kita rasa tak larat nak hadap masalah sorg2 padehal kita tak penah berseorangan sebenarnya. DIA sentiasa ada..cuma kita yg selalu lupa kat DIA masa senang. Masa ssh pandai plk berdoa bukan main panjang lagik..(Aku ke tuh?hehehe)
Banyak plk yg aku meniang rapik kan kat blog nih memalam buta nih..laut la,sungai la,langit la..ntah pape je kan??hehehe..gian nak gi laut sbnrnye nih..nak gi kejap la weekend nih..yahoooo..okeh la aku dh nantok..mau zzzzz la. Esok kilija.ptg mau balik sban jumpa pamili terchenta...so byeeee..nite...sweet dream..assalamualaikum..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...