Home » » Bawak-bawaklah TAUBAT!! Bawak-bawaklah TAUBAT!! 1:18 AM

Jam dh pkl 12am..badan aku penat,mata pun ngantuk..maklumlah tadi aku balik lewat,7.30pm baru sampai umah..sampai umah plk baby buat perangai..marah agaknya aku balik lewat..adehhh sgt penat harinih.. Tapi mata aku xmo lelap..nape? Sbb banyak sgt berita dan cerita yg terkejut tergempar yg aku dapat since ahad mlm.
To those yg follow this blog maybe perasan few months back blog ni byk tunjuk kesedihan aku, kisah tikam belakang, caci maki org.. Kuasa Allah xde sape blh halang.. Akhirnya kebenaran yg aku carik2 selama ni aku temui jugak..
Thanks to my cousin yg caught her red handed. Sungguh aku xsangka..org yg sgt2 baik pada luaranya bertindak sbg penulis skrip,pengarah dan pelakon dlm drama ciptaan dia. Setiap watak dlm drama tu digerakkan mengikut rancangannya. Kamilah watak2 tu.. Sampai kami berbalah,bergaduh akibat cerita2 hebat dan panas ciptaan dia. Dgn aku dibawak kisah yg buruk2 psl org2 disana. Org ni ckp mcmni, org tu kata mcmtu.. Dgn org2 disana dibawak plk kisah2 buruk psl aku. Hasilnya : Wallahhh!! Berseteru la darah daging kami sesama sendiri.. Hampir setiap hari aku "dihidangkan" dgn kisah2 buruk mereka. Aku mmg heran giler la kenapa tetiba diorg jauhkan diri dr aku. Masa ni la minah ni sudah masuk jarum. Salah aku jugak terlalu mudah percaya. Kesedihan aku selama berbulan2 ni rupanya hasil dari drama arahan dia. Apa salah,apa dosa aku dia buat aku mcmni? Dia ssh aku tolong, aku xpenah curiga pada dia. Pikirkan suami dia jauh, xde sapa jaga dia kat sini. Rupanya kebanyakan cerita2 dia tu rekaan semata2 utk dptkan simpati aku. Dan cerita2 yg dia reka tu utk buat aku benci darah daging aku sndr supaya dia sndr blh "pegang" aku. (Gilo ko weh! Kok aku bini jutawan logik la ko nak watcamtu kotttt)
Weh pompuan, ape yg ko dpt buat mcmni? Ko puas ke dpt laga2kan org? Apa yg ko buat ni sgt2 memalukan tau tak. Ko taktau ke jaga maruah suami ko? Adeh aku sgt2 simpati dgn suami ko..merayu2 soh aku ampunkan dosa2 ko. Wahai pompuan, segala apa yg aku bg selama ni, makan minum, duit ringgit aku dan suami aku halalkan. For the sake of your baby. Aku takut kot2 duit hasil tipuan ko tuh ko beli makanan,sian anak ko kot aku tak redha ngan duit tu. Psl brg2 tu plk aku xnak menuduh walaupun mmg jelas ternyata siapa pemilik "tangan ghaib" yg gatal2 bukak dr badan anak aku. Sanggup ko ek ambik brg dr budak umo 2 thn? Ko ni spesis ape ek? Jarang aku jmp, aku rasa spesis ko nih dh pupus dr zaman melayu melaka lagik. Sebab spesis mcm ko la roboh kota melaka tau dak? (Haaa...kan dh..semangat Tun Teja dah masuk) bawak2 la bertaubat.. Mintak ampun ngan tuhan..ngan suami ko..sian dia dowh ko buat camni..tercalar maruah dia..then ngan adik2 aku tuh..ko tau tak aku sgt2 rapat dgn mereka bertiga sblm ko masuk dlm ini gambar? Apa yg ko dh buat ni labu? Aku dh sgt2 penat berbulan2 aku menangis.. Bila dpt tau hal ni otak aku jadik bengong jap. Nak marah, dh xtau nak marah camne..kalo ko ade depan aku,aku cume blh cakap satu.. TAUBAT! Taubat la sblm ko bersalin.
Kepada adik2 aku yg bertiga, aku mnt maap sbb salah sangka pada korg akibat percayakan citer si mangkuk hayon nih..agaknya life kita best sgt kot smp dia jeles smp sggp mereka satu script utk "cetuskan" peperangan sesama kita..? Wakakakaka!!! Mcmanapun aku sgt2 bersyukur tuhan dedahkan siapa dalang sebalik sume nih..frm the deepest of my heart aku dh maafkan korg..korg adik2 aku,aku syg korg..aku tau apa je yg jadik ni sbb mulut dia..betul gak apa yg sahabat aku sangkakan..dia ckp kat aku pompuan ni tindakan dia sgt berbau ikan..dia suh aku hati2 dan jgn terlalu percaya..halamak sahabat aku ade psikik ghupenye..hehehehe.. Harini setelah sekian lama,aku tau aku akn dpt tido ngan tenang, knowing that everything will be fine..okehla aku nak nengok Top Chef final nih. Mata tak ngantuk lagik..esok rabak la mata dipagi hari..hehe..adiossss amigossss.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...