Home » » Work In Progress Work In Progress 11:01 AM

Selamat pagi jumaat..hari nih aku bangun tido dgn perasaan yg best..nape ntah..maybe sbb semlm aku gi nengok keje2 yg tengah berjalan kat umah baru aku tuh..tiles dah pasang, dah cat, plaster siling dah siap..semlm member incik suami datang nak ukur floor board utk family hall dan bilik2 atas, ukur wallpaper utk hall depan ..kira tinggal wiring sesikit, lampu ngan kipas ..pastu barang2 bilik air (mangkuk tandas, shower screen, sinki etc..nak bodek incik suami pasang bath tab buley ke ek?hehehehe) and the most important thing off all..my kitchen cabinet. Incik suami plan nak buat island kat dapur tu..aku tak kesah la yg penting dapur aku tersusun..tak larat den nak masak kat dapur yg tak mcm dapur..hehehe..dah nampak dah bentuk umah aku tuh..mane dining, mane hall...mane dapur..fuh sangat teruja nak pindah nih..ikut perancangan incik suami kitorg akn pindah pertengahan bulan depan..maybe raya cina kot..okeh gaktu..tak payah la aku ambik cuti bebanyak sgt. nak pindah nih bukan keje senang..lagipun sapalah nak harapkan nak menolong..ade tak de kengkawan amir la..ayah ngan mak ngan kak ana tu dilarang keras nak mengangkat2. maklumla warga emas..takpe kot..aku + incik suami + ijam + amir + vespa + kengkawan diorg. + pais..cukup la manpower..cuci2 umah pekerja incik suami buley buat..alaaa aku pun kire customer ape??? hehehehe..lagikpun depan umah je..hehehe..gaya cakap mcmlah kena angkat barang naik lori segala ye tak? hehehe..aku plan dah siap dapur and dah pasang kitchen cabinet nnt aku ngan kak ana nak angkat sesikit brg2 yg dah sesiap dlm kotak tu..banyak gak brg2 yg aku dh beli utk umah baru ni..tinggalkan yg mana penting je kat umah skrg..so nak pindah nnt takla banyak sangat barang nak bawak..hmmmm mesti sedih nak pindah nih..yelah masuk tahun nih 4 thn la aku ddk situ..banyak kenangan umah tu..takpe...life goes on...semlm incik suami tuka cat lagik..ishhh org tua nih mmg betul la..elok2 kaler aritu dia pi tukar lagik..tapi santek gak kaler baru nih..bilik aku stay kaler purple, bilik ijam + amir +pais tu kaler biru, bilik tetamu belakang tuh kaler cream..bilik kak ana kaler biru lembut..best2..meja makan ngan sofa pun dh survey..insyallah everything will run smoothly..

Pastu another thing yg buat aku sgt2 happy sbb urusan tukar nama kat pejabat tanah dah selesai..bukan senang nak selesaikan urusan nih..pepaham je la kan.. bertahun gak makan masa..aku pun tak taw umah tu dh tuka name ke blm sblm nih..main bayar je kat bank bebulan..semlm sampai bil cukai tanah..waaa umah itu dah tukar nama aku.alhamdullillah dlm usia 31 thn nih (blm masuk 32 hoccay) aku dapat gak merasa ada ghumah sendiri..nama aku sendiri (walaupun bebulan duit umah incik suami yg bayar) actually nak letak nama berdua tapi umah kawasan seksyen 7 nih koata bumiputera. so kenalah letak nama aku sorg..cukai tanah tak la mahal RM50 je setahun..maklumlah selama nih tak penah amek tau pasal cukai tanah segala..hehehe..terima kasih pada incik suami sbb beli umah nih..umah nih taklah besar mana..tapi it's our own house..that's more important..atleast baby ade gak ghumah sendiri..alhamdulillah..semoga Allah permudahkan segala urusan perpindahan aku nanti..aminnnnn

Yg takde tiles tu tempat dapur masak aku nnt..

incik suami bg arahan..hehehe..ni adelah dapur saye 







Ini adelah pejabat incik suami..(sile abaikan kerusi dan meja itu)
Ini adelah hall saye..
Ini adelah tangga naik atas..
Incik suami tgh bincang nak letak wallpaper kat mane
ini dining area saye..garang tak kaler nye

ini adelah anak saye...hehehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...