Home » » Bz Bodi Bz Bodi 4:32 PM

Minggu ni banyak gak benda2 yg berkaitan perkhidmatan aku kene settlekan..maklumla awal tahun kan...lagikpun aku target nak kompom tahun ni gaks..bulan april ni setahun aku join gomen..kalo ikutkan pengesahan jawatan tu dalam tempoh setahun hingga 3 tahun..tapi memandangkan umo yg tak bape nak muda lagik nih aku kena la cepat2 kompom..hehehe...Kalo ikutkan aku tinggal nak gi Induksi Umum je nih..Induksi Khusus, exam Perkhidmatan sume aku dah settle dah...BTN pun dah...so hopefully aku dapatla settle cepat..



Awal minggu nih dapat markah SKT (Sasaran Kerja Tahunan)..alhamdulillah..marks aku sangat2 membanggakan aku sendirik (sambil idung kembang kempis)..aku tak duga pun dapat marks mcmtu..but alhamdulillah..thanks to CC yang baik ati (sile baca dengan nada bodek jurus ke 18)..kalo ikut kata Senior Chip; SKT ni penting untuk pengesahan jawatan (fuhhh legaaaaa), untuk kenaikan pangkat, nak bertukar jabatan ke..okeh la tu..marks aku tu buleh la nak dibawak ketengah ketepi kot...hehehe..kelakar pulak ghase..time keje kat private company dulu takde pulak SKT nih sume..evaluation are based on KPI (key performance index)..kot ko sorg yg kedatangan 100%, puntual giler babas sampai sesama bukak gate opis dengan guard pun tapi KPI ko tak achieve bye2 la to promotion, bonus and increament. Masa aku keje kat bank dulu antara KPI nye adelah AHT (average handling time) tak buleh lebih 6 minutes every customer..pastu mesti achieve target 150 calls every day..barula ko merasa green button (achieve target)..kot lebih dari tu dapatla blue button (exceeded target), kot border line dpt yellow, kalo tak achieve langsung dapat red button..button2 nih akan terpampang kat depan opis dan akan di update every day ..adeh sgt malu kalo seminggu direct takde ijau langsung...hehehe kenangan....

Ok back to topik la mak enon oiii...aku nih mmg selalu terpesong laa...nak citer benda lain meleret lak benda lain..Semalam lak bz mengisik borang kursus..kat INTAN..adelah 2 kursus yg aku dah pilih yang berkaitan ngan bidang keje aku..tengah tunggu pengesahan dari pihak INTAN je la nih..Orang gomen nih kena cukupkan kursus 7 hari setahun (atleast)..tahun lepas aku kire beruntung la sbb pegi Induksi khusus ngan BTN tu..total 2 kursus tu je dah 8 hari..hehehe.Oklah .hopefully tahun ni tahun yang best untuk kerjaya aku..bubyee



.: “Sesungguhnya ALLAH suka apabila seseorang itu membuat sesuatu perkara ia melakukan dengan penuh ketekunan (memperbaiki dan mempertingkatkannya).” (HR al-Baihaqi)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...