Home » » Trilogi Cinta..... Trilogi Cinta..... 11:53 AM

Kadar kemengantukan adelah agak tinggi pagi nih...hehehe..semlm sampai shah alam pun dah dekat pukul 1am..nasib baik baby dh tido dalam kete..aku pun naik je bilik terus zzzzzzzzzzzzzz..selalu sampai tu sempatla gak aku kuarkan baju dr beg, pilih baju nak pakai esok segala..ni tak de maknenye..letak sume tepi, terus panjat katil..pepagi nih baru terhegeh2 cari baju ngan tudung..guna torch light okeh bagi mengelakkan pencahayaan yg menggaggu tido baby..



Punca yg aku balik lambat semlm tu adelah incik suami yg balik lewat dari memancing..around 10.30pm baru smp..aku plk tgh layan Trilogi Cinta..harusla tunggu citer tu abis kan..aku dah lama sebenarnya nak wat enri pasal citer nih..tapi xde feel lagik..hehe..so hari nih aku nak citer pasal Trilogi Cinta nih..Citer nih actually adaptasi dari 3 buah novel ; Tak Seindah Mimpi; Tak Semanis Impian dan Tiada Lagi Mimpi..novel ni ditulis oleh penulis peberet aku iaitu Sharifah Abu Saleem. Aku sayang giler ngan novel yg tiga bijik nih..kalo novel lain ilang takde la keje aku nak ganti bagai, tapi kalo salah satu dari yg tiga ni ilang mmg pasti Rasukan Ablasa akan terjadik..hehehe..



Kenapa aku suka giler citer nih? aku mmg peminat novel tegar, genre kegemaran aku citer psl family..cintan cintun aku tak minat (tak bape sesuai ngan umo okeh)..aku memula baca Tak Seindah Mimpi..terus tangkap cintan..maka aku beli Tak Semanis Impian and finally Tiada Lagi Mimpi..fuhhh terbaekkkk dari ladang beb.  Bape kali ntah aku ulang tayang baca novel2 nih..aku rasa mcm dah masuk lak dlm citer tuh (ober nye!!!) Aku selalu berharap citer ni akan diangkat jadik drama..and finally my dream come true..pilihan pelakon2 sangat sesuai laa..




Okeh aku citer sesikit la ye..Kisah ni pasal Norjinah, pompuan baik yg tggl kat kg..dia ni dua beradik (ngan abg dia, anuar)..ade adik2 tiri..Dia ni slalu la kena marah ngan ayah tiri dia without any reason..sian dowh, kemuncaknye bila dia nak pi further studies  bapak tiri magkuk dia nih pi roket duit dia RM5k ..langsung member cancel nak sambung study..pi la jadik org gaji umah Razif tu..anak2 Razif yg takde kasih syg mak sbb mak diorg si Salmi telah merambus ngan jantanz lain, terus sayang giler kat Ji..haaa aku citer sampai sini je la ye..citer dia panjang lagik sebenarnye..banyak konflik..maklomla 3 bijik buku la katakan...tapi sebab drama pun baru sampai babak si Ji ni masuk spital sbb si salmi yang dah cacat tu meroyan baling vase kat dia, maka aku stop summary aku kat sini..sapa nak tau sambungan nye ada 2 option: Sila beli novel atau sile tengok drama every Sunday-Tusday 10pm kat TV1 okeh...

kalau mengikut keseluruhan jalan cerita dalam novel ni memang mantap,tapi menurut Rosyam hanya 80 ke 90 peratus skrip Trilogi Cinta mengikut Novel tersebut.Kira okey lah kan,walaupun mereka tak mampu nak mengikut sebijik watak razif yang sangat kaya dan mempunyai pejabat besar di KLCC.Mereka cuma mampu tunjuk kekayaan tu melalui Rumah yang besar kira masih relevan la.Kebiasaannya drama-drama melayu yang ada watak orang kaya ni,masa kat pejabat tu mesti ada sebut projek harga berjuta-juta,itupun dah tunjuk kaya dah kan, hehehe.





Pelakon sume best2 la...Rosyam Nor membawa watak Razif,seorang lelaki yang kaya dan kacak.hehehe terbayang plk watak Razif dalam ketiga novel karya Sharifah Abu Salem ni,lelaki yang agak berumur bertemu dengan Norjinah,baby sitter anak-anaknya. tapi masa aku baca novel nih aku bayangkan lelaki tuh Zamarul Hisyam (relevant kah Zamarul jadik lelaki berumur?hehehe) mesti feeling sampai meresap dalam jiwa,boleh menangis,boleh terasa dicintai,ahaks.



Watak Nojinah tu plk mmg susuai sangat di bawak oleh Fauziah Gaous..watak awek dari kg yg blur2..lurus bendul smp nak pakai vacum claner pun smp tersedut kain...hehehe.. Sian dowh kalo baca novel nih..mmg teraniaya sungguh Norjinah dlm kehidupan dia tu..





Watak Salmi sebagai isteri kepada Razif dipegang oleh Amyza Adnan.Seorang isteri yang curang,Razif masih menerima Salmi sebagai Isteri setelah Salmi terlibat dalam kemalangan sehingga lumpuh.Berbagai dugaan yang dihadapi mereka bertiga (Razif, Salmi, Norjinah).Memang patutlah ada 40 episod untuk mengikut keselurahan cerita dalam ketiga novel ni.

Trilogi Cinta TV1

Siti Fazurina memegang watak Norseha .watak ni memang mengada betul,watak gadis kampung yang pemalas,bila dapat menumpang kesenangan kakaknya(Norjinah) yang telah menjadi isteri kedua Razif,dia cuba nak merampas suami kakak tiri dia tu pulak.Geram betul aku!!! (alamak emo terlebey suda...)

Trilogi Cinta

Lagik satu watak yg aku rasa sangat2 kena ngan pembawak nye ialah Aida Khalida..sebagai mak Razif..fuh mulut standard petir wa cakap lu beb...hehehe..cakap main lepas jer..mak razif nih pun sebenarnye penyumbang gak dlm sikap Salmi yg tak bape buley masuk ngan pamily Razif tuh...

Aku sebenarnye tak sabar nak tgk sapa pegang watak Shahrul, adik si Salmi..Salmi ada 2 adik..Badrul yg baik (sapa ntah nama pelakon tuh...), Shahrul the evil one...Badrul dah ade kuar dlm drama..shahrul yg belum..Shahrul ni mmg jahat giler dlm novel tu..

“Sesungguhnya, ajal maut, jodoh pertemuan ditangan TUHAN.Sebuah Karya yang kaya dengan nilai kasih sayang dan kemanusiaan.Suatu rentetan perjalanan hidup yang sesuai dijadikan iktibar disamping menginsafi bahawa adakala hidup ini tidak seindah yang diimpikan.”- Trilogi Cinta




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...