Home » » Parasit!!! Parasit!!! 3:10 PM








Entri aku hari ni penuh kesumat..sile baca dengan keadaan paling rileks..tahap kebengangan aku dah sampai max limit nih..kenapa? okeh, meh aku citer..citer aku arini adelah pasal seekor parasit yg gemarrrrrr sgt mengisap duit org. Keje menipu tak sudah2. weh, ko ni bagi anak bini ko makan duit ape nih? Bukan skali dua kot ko buat mcm ni. Duit org dh bg, amanah tu. Ko ingat aku tak tau ko pegi rolling dulu duit tu kemana2 ntah? Logik la sikit weh, urusan tu kalo ikutkan 3-4 hari dh selesai kot? ni dah seminggu lebih ni ape citer?? asal tanya je, esok...tanya harini plk esok lagik..esok ko ni smp bila ekceli?

Ko ingat aku tak tau ko slalu mintak duit kat laki aku? weh, ko ni ade kaki, ade tangan kan? tak cacat kan? abis yg ko kuar tetiap pagi gi keje tu mana pegi duit ko? Kalo laki aku tu tokey balak buleh la kot dia "bela" ko..aku ni bina dia pun keje carik duit tau. takde der aku nak mintak duit laki aku selagi aku ade duit. ko plk senang2 nak mintak duit dia macamkan dia tu keje mmg utk sara ko anak beranak. apa kes?? Mentang2 laki aku tu lembut ati, senanggggggg betul ko paw dia ek? pinjam bukan main, bayar nye tak. Aku laki bini susah ada kitorg mengadu kat ko? Aku dari kecik tak diajar meminta2 la bro. Ko ingat kitorg ni senang sgt ke?Susah kitorg tak de org tau la

Entri aku ni bukan bertujuan nak tunjuk yg laki aku ni kaya ya amat, org slalu minta pinjam duit kat dia. Bukan. Aku bukan jenis org yg tak simpati dengan kesusahan org lain. Aku sendiri pun bukan la senang mana..Tapi aku cukup BENCI dengan manusia PARASIT yg suka ambik kesempatan atas simpati org lain. Okeh ko susah, kita tolong...but takkan every month? sampai duit yg diamanahkan utk sesatu urusan yg PENTING pun ko buleh rolling ke lain dulu ? itu sudah lebeyyy bro!

.: Maksud sabda Rasullullah s.a.w : “ Empat perkara sekiranya kamu memilikinya kamu tidak akan ditimpa (balasan) terhadap apa yang kamu tidak buat di dunia: Jaga amanah, bercakap benar, berakhlak baik dan mengawal pemakanan (halal dan haram).” :.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...