Home » » MATTA- My Memory Lane MATTA- My Memory Lane 11:27 AM




Aluuu...lama rasanye tak hapdet..keadaan kesihatan tak bape mengizinkan la uollss..hehe..but dlm keadaan tak bape sihat aku managed gak attend majlis bertunang apis last saturday..alhamdulillah everything went smoothly. Tahniah pada apis dan iena..somoga bahagia dalam alam pertunangan...hehehe..iena cute mcm org arab..apis lak "cute" dlm baju pink...hehehe..banyak gak gambar yg bobot amek..aku takde ambek pun sbb tak bape sihat..tak bape larat (tapi makan abis gak sepinggan)..nantilah next entry kot aku citer pasal majlis diorg sbb line tak bape laju la nak hapload gambo2..video baby pun ada..so tungguuuuuu...



Harini aku buat spring cleaning inbox mail aku..banyak gak email2 lama yg bawak aku balik ke zaman bujang dulu (lama gila simpan email...hehehe) aku pun tak sangka and tak ingat aku masih simpan email2 tu..bukan la email apa sangat pun..forwarded email, email tanya kabar..antara aku dgn kengkawan masa aku keje kat MATTA dulu..kat MATTA aku banyak kutip pengalaman..bukan pengalaman keje je..pengalaman dalam hidup paling banyak aku dapat masa kat sana.. In term of pengalaman keje, aku mmg sgt2 bz kat situ..sebagai secretary kepada 3 org exco mmg buat hidup aku miserable. Bayangkan mcmana nak handle 3 org boss dgn mcm2 ragam..Setiap minggu mesti atleast ada 2 meeting untuk Exco yg berlainan...Minute kena siap dalam masa 3 hari untuk disahkan oleh Chairman..adeh citer pasal benda nih pun buat aku pitam dah...hehehe

Tempat keje aku ni berfungsi sbg persatuan untuk travel2 agents..kira diorg nih kena dapatkan sijil keahlian MATTA dulu before they can proceed dgn licensing procedure lain kat MOTOUR tu. Dan aku pulak jaga Membership Department..bila tiba ujung tahun, depa nih kena renew MATTA Membership..fuhhhh time tu mmg aku takde life la..aku yg bukak opis, aku gak yg tutup opis..paliang awal aku balik pkl 9pm kalo ujung tahun tu..hehehe..berkotak2 bawak balik umah keje..remeh keje ni..kena print sticker alamat, sorting evelope ikut state, tampal stamps, prepare sijil2,prepare list accrued payment...bukan untuk 10-20 company okeh...by the time aku tinggalkan MATTA keahlian dah sampai 2300 lbh company.Tu tak kira lagik time AGM yg biasanye dibuat skali ngan Annual Dinner..Annual Golf lagik...hehehehe



Tapi cabaran sebenar pada aku masa aku kena handle PATA (Pasific-Asia Travel mart)...gilo apo??kena handle mat salleh la, thailand la, spore la..pitam dowh..aku ni MATTA Fair pun tak penah handle ...tetiba boss aku campak PATA suh aku handle, pastu dia takde bg apa2 guide line..soh aku tanya staff lain..tetiap hari nak nangis je rasa..mmg aku rasa takleh handle..ETA, ETD ngan hotel penginapan diorg tu aku kena sorting bg kat travel agent yg handle ground transport diorg, sampai ada kalanye pkl 3 am pun participant kol aku bgtau takde transport tungu kat KLIA..time tu mmg aku kena haruk ngan boss..padahal aku dah email kat travel agent tu last skali update pkl 10pm..nasib baik aku simpan sume rekod..selamatttttt...hehehe.. mcmana pun hari terakhir PATA Chairman puji secretariat yg handle sbb its a success and organized Travel Fair (kembang idong takleh blah taim tu...heheheh) . Lepas PATA aku resign sebab dapat keje kat RHB Bank..aku mmg dah carik keje lain masa PATA tu..kebanyakan member2 opis pun dah chow for a better prospect..

Walaupun MATTA tu sangat2 menyiksa jiwa raga dulu tapi aku happy sangat dgn environment keje..kengkawan best..sume sekepala..cuma nak watcamne kan...kami ni kuli batak je..so kalo tak pueh hati sile angkat kaki, bak kata ex boss aku tu..."people come, people go..but the association will stay alive".. MATTA dekat ngan umah aku..15 minit dah sampai...beshhhh...hehehe..masa kat MATTA gak aku melalui satu peristiwa yg sangat2 PAHIT dalam hidup aku (bukan hal keje laa...)...tapi kengkawan aku support aku..especially Ina, Kak Shahrul ngan As...sentiasa guide aku..maklomla time tu aku mude remaja gitew...hehehe...kami sangat close..tapi skrg memasing dah bawak haluan sendiri..kami still keep in touch,tapi maklomla memasing dah beranak pinak...hehehe..nak jumpa tu payah sikit..tambah pulak aku duduk shah alam, ina kat ampang, kak shahrul lak Bangi..baca balik email diorg buat aku teringat kenangan2 lama kat sana..mcmana agaknya MATTA skrg ni ek? Our generation tak silap aku sume dah takde kat sana..and aku met my incik suami pun masa aku keje kat MATTA ni..hehehe..member2 kat MATTA banyak main peranan dlm hubungan kami nih..nape? sebab kengkonon aku maleh nak berchenta lagik time tu..terluka gilerrr la kiranye ...hehehe...buduh sungguh bila kenang balik..by the way kot2 member2 MATTA baca blog picisan aku nih...i miz u guys soooooo much!!!!

Annual Golf...subuh sepie dh sampai golf club..

Lepas MATTA Fair..dinner kat Legend Hotel


Pening kepala...AGM...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...