Home » » Satu Hari Di Pasar Malam..... Satu Hari Di Pasar Malam..... 12:41 PM

assalamualaikommmmm...hi uolls..arini tak bape banyak sngat benda nak citer ekceli...semalam lepas keje aku hayak si pais gi pasar malam..bukan la nak beli apa sgt sebenarnye..more to nak bawak baby kuar..sian dia terperap je kat umah kan..so smp je umah terus ambik baby and kuar balik.

Ekceli migrain aku blm nyah sepenuhnye tapi aku rasa2 mcm okeh kot..so aku dayakan la jugak...thennn korg tau ape jadik? nak citer ke ek? adehhh mcm malu la plk..takpe la aku citer la as a pengajaran utk sume org2 degil kat luar nun..akibat kedegilan aku, terjadilah kejadian tersembam di pasar malam (citer smbl tutup muka)..nasib baik takde org nampak , eh betul ke takde org nampak ek? rasanye la sbb aku jatuh antara celah2 kete..but one thing yg aku rasa thankful sgt sbb aku dah bagi Pais dukung baby..just few minutes lps tu aku jatuh. kot tak, tak tau la apa jadik time tu.

Aku taklah tersadung batu ke, kaki terpelecok akibat kasut tinggi ke (aku pakai selipa jepon je okeh..) tapi taim tu aku rasa gelap mata a.k.a. pitam..tetiba aku dh jatuh je..buleh camtu?hehehe... migrain la punya citer nih..ish napa la ko ni eksyen sgt migrain...semlm aku dah buat entry psl ko, kasik ko glamer..tu pun ko stillllll nak hinggap kat aku..cukup2 la tu, tak larat weh..tak pasal2 berdarah lutut aku. Petang ni aku nak gi jumpe dokter. lama benar plk migrain kali nih..hopefully takde pape..okeh la nak sambung buat esemen...bubuye!!!!

Tips kaber malu kalau korg jatuh:




1. Kalau tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalau terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

3. Kalau terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalau terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.. ..

5. Kalau jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda....

6. Kalau terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalau takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun
semula....

7. Kalau jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu...ye tak?....

8. Kalau jatuh bangunan : tak payah nak cover malu, sebab nanti ada orang akan tolong cover muka mayat korang dengan surat khabar. Siap masuk news lagi taw..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...