Home » » Tersadai Di NKVE Tersadai Di NKVE 9:46 AM

Uolls, semlm kete aku buat hal lagik..sian kat amir..selalu benar kete nih buat hal...mcm order je..aku maleh nak sebut kang majuk plk, wathal lagik..naya kat amir..bulan pose aritu bape kali dah wathal..sampai amir kena naik komuter , berdiri bulan2 pose..tahun lepas je dah bape banyak duit abih kat dia..yg benarnye mmg patut pun..it's about time..kete dah 5 thn lbh..hari2 jalan plk..planning ke arah "itu" mmg ade..tapi nak tggu lps msk umah dl..byk ringgit malaysia nak pakai..so baiki la sesikit dulu kononye..skali dia wathal lagik semlm...nasib baik time tu incik suami baru jemput aku kat opis..ujan plk..bayangkan la mcmana punye jem dari PJ Federal Highway menuju ke NKVE tuh..dekat sejam gakla..nasib baik ada PLUS RONDA tunda kete tu smp pejabat PLUS..and nasib baik semlm incik suami ngan kuncu2 nye tu tak gi kuantan..kot tak tersaidai la amir kat tepi highway tu..

Ekceli Gen 2 tu aku dapat lagik seminggu aku nak bertunang..then aku pakai tak sampai setahun aku hand over kat incik suami memandangkan Waja dia ilang lagik seminggu kami nak kawin (mcm dirancang2 lak kan)..walaupun Waja tu jumpa balik tp dia dh phobia nak pakai kete tu maka dia jual kete dia and maintain kete aku sampai la kitorg kawin..lepas sebulan baby lahir incik suami amek Hilux..Gen2 amir pakai selaku org kanan incik suami..banyak jasa Gen2 tu..sedih gak bila pikir kearah "itu" tapi apa nak buat maintainance dh makin tinggi plk..kang org kata mahal rantai dari beruk plk..plan nye incik suami nak hand over Hilux kat amir sbb ekceli dia yg perlu pakai Hilux memandangkan dia yg selalu beli brg kat hardware..angkut simen, tiles segala..incik suami plk tak bape sesuai lagik pakai Hilux sbb dia more to dealing ngan customer, buat marketing..pastu tetiap minggu balik sban kind of susah gak la sbb biasanye tempat barang kat belakang tu mmg kotor ngan simen la kayu la..kesian kat ana ddk antara beg2. tapi tu la tggu settle umah dulu..ni baru rancangan..tgk graf kewangan gak.muahahahha!!!!

Incik suami memantau keadaan Gen2..

Isik perut diperiksa

Masalah dikenalpasti..bateri ngan alternator (betul ke eja camni?)

Cubaan dari amir..

Hampa...nak naik tingkap pun takleh...kena guna manual la..tarik ngan tgn
Bantuan hayat sedang diberi oleh hilux pada gen2


.: Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286] :.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...