Home » » Kenangan Manis Sepanjang Jalan Kenangan Manis Sepanjang Jalan 4:30 PM

Salam...lamanye tak hapdet blog nih..bz sikit lately..lagikpun jiwa mengalami kekacauan make tangan pun maleh nak hapdet blog. nothing interesting to share, so better keep quite dulu ye tak?

Semlm bukak Pesbook, member lama upload gambar masa form 4 and form 5..wah otomatik la kepala hotak ni flash back kenangan masa tuh. best woo time skolah..aku rasa kalau tanya sesiapa pun sume nak balik time skolah kan..tak banyak sangat benda nak fikir.study je la pepandai..yg lain mak ayah uruskan..besar pengorbanan mak ayah masa kita sekolah. sejak nengok gambar2 semlm tu aku asyik teringat member2 lama..most of them dah kawin dan dah ade anak pun..lama betul xjumpa diorg nih..umah mak ayah ita sebaris ngan mak ayah aku, but still xjumpa..maklumlah memasing bukan ddk sban..ita kat kl, zila kat rawang (kot tak silap), irene ngan ida kat sban la,ada jumpa diorg masa kenduri bday baby arituh. nazira, sabarina, m, helmy, fendy sume ntah mana..besstnye kalo blh buat reunioun nih..

Time sekolah dulu aku nih banyak main gak dari belajar..aku pun kompius gak mcmana blh jadik ketua tingkatan..yg mencadang tu geng, yang menyokong pun geg, supaya aku bleh kaber line dan same2 memonteng ngan mereka kot???huahuahua!!!!tapi serius best time skolah..cinta monyet, beruk, kera sume ade la time tuh..asal ade je cikgu tak masuk kelas, g dating jap.balik skolah wajib balik dengan pasangan memasing ye kengkawan..hehehe..jalan kaki tuuuu dari skolah (sebab tu aku  sgt itam dulu, harap maklum)..ada satu masa tu aku ngan geng2 aku nih takleh puasa, punya la keji siap lari2 g kantin, menyorok beli air..air plk bukan boleh air kosong..haruslah air oren atau sirap paling koman. aku ni paling tak suka subjek geografi ngan math..so time cikgu yg mengajar dua2 subjek nih masuk aku pun "bangun sumeeee...selamat sejahteraaaa cikguuuuu" then aku pun ilang..hehehe..jahiliah sungguh aku time tuh..padan muka math dapat 7..nasib baik geografi dpt 6. time sains pulak aku mmg suka tapi cikgu tu agak boring (read:tak encem) pada pandangan mata aku. so aku ngan geng2 akan ambik row paling last dlm bilik makmal then menyangkung makan asam..cikgu mana nampak maa..meja makmal kan panjang..hehehe..time kemahiran hidup lak aku paling blur kelas jahitan, makanye aku telah "main kotor" dengan memaksa mak aku tolong jahitkan beg aku..beg tu uwan aku pakai buat letak kain sembahyang dia, sampai dia meninggal pun still telekung dia ada dlm beg tu...sob sob cedih..time pendidikan seni lak, aku angkut geng2 aku balik umah..buat projek batik tu kat umah..kena panaskan lilin segala..maklumlah nak mencanting katanye..akibat tindakan amatur kami nasib baik tak hangus rentung lilin tu kami kerjakan.

Macam2 lagi la kenangan time skolah dulu. aku bukanlah selalu sgt buley kuar rumah..dikawal rapi uolsss..so sekolah je la time aku nak bersosial..hehehe..aku meninggalkan bangku sekolah dengan SPM pangkat 1 (waalaupun begitu math saye 7..hwaaaaaa..kena amek prep math 6 bln baru buleh proceed diploma..hihihi)..dalam umur aku skarang aku dh lalui zaman sekolah, zaman IPT dan zaman pekerjaan..banyak woo pangajaran yg aku dapat..betul la kata org PENGALAMAN ADALAH GURU TERBAIK DLM HIDUP.alhadulillah skrg ni kehidupan aku semakin baik..ada suami, anak..keje pun dh stabil..no more job hoping okeh..insyallah awal thn depan nak move ke umah yg kami beli..skang  still under renovation..mak, ayah pun alhadulillah sihat..kalau ada rezeki lebih aku nak antar diorg gi haji tahun depan..doakan ye..ijam pun dh jadik lawyer..dah besar dah adik aku..rasa mcm baru je semlm main guli letup sampai bontot memasing kena "letup" dek ayah sbb pecahkan cermin sliding.skrg dia dh keje, dh ada life sendirik..ntah2 tak lama lagik nak kawin.harap2 kami akn terus close mcm skrg even memasing dah kawin nnt. dia je sorg adik aku ada..harap2 buleh la nak menumpang kasih bila dh tua nnt.harapkan org lain takde la nampak gayanya..semoga ALLAH terus melimpahkan rezeki dan kebahagian kepada kami sekeluarga dan jauhkan dari segala bala bencana..amin..



Form 4

Form 5

Geng..pengembaraan bermula!!!hihihi


IPM


MATTA..last day

Reader's Digest..


My Big Day..

My heartbeat


My life

Now....

6 comments:

lisaramly said...

kak amy...suka ar bc blog kak amy..rindu lak kat akak...hahhahahah...

MaMa NaDHiRa said...

alu lisa..hehehe..thanks,ade gak org sudi baca blog akak yg tak happening nih.hehehe..akak pun windu nak jmp lisa.nnt senang2 kol la, buleh jumpa

ain said...

blog walk here... nostalgia tgk pic lame2 ni.

ngeee, akak. jemput ke blog saye jugak k.

thank you. :)

MaMa NaDHiRa said...

okeh, thanks fr dropping by..jap2 akak singgah blog awak ye

lisaramly said...

kak amy..sy slalu gak dtg area seremban..kdg2 g umah kak teh sy kat rasah, g pd umah abg angkat ku..si alient( remember him? mbr x bf akak ms blaja kat melaka)...rindu nk mkn masakan makcik..masak tempoyak tu...huhu...t akak g blog sy ek...kita leh share2 citer...

MaMa NaDHiRa said...

sape name mamat tu?zam ek?kawan dia tu sape lak?ilang ingatan plk gue..huahuahua!citer lame tuh.ish dh dtg sban tak gheti2 nak ctc..nak kena plangkung nih.meh la dtg umah, bkn stakat tempoyak,ayam guling pun bulehhhhh..hehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...