Home » » Induksi Khusus Induksi Khusus 9:03 PM

Aluuuu...anibodi home???hehehe..minggu nih aku dilande ke bizi an *ade ke ayat camni?hehehe..start isnin aritu aku kena masuk induksi khusus..ala kate nak jadik makcik gomen yg berjaye..so kena lah masuk induksi utk pengesahan jawatan..ngantuk nauzubillah..hehe..maklumla lama tak masuk kelas segala nih. pagi tu fresh lagik..lepas pkl 10 pagi mata pun mula menuju kearah kegelapan. ptg lepas lunch toksah cakap la..lagiiiiiii parah!!Induksi khusus ni buat kat opis je, di organize oleh org2 opis juge. so agak releks la sbb dh kenal pegawai2 yg bagi talk tu..environment pun aku dh biasa (dh 6 bulan kat sini, tak biase lagik????..hehehe) jumpa balikla kengkawan yg sesama lapor diri kat Putrajaya arituh. banyak topic yg agak dry, so aku hampir2 zzzzzzzzzzzz...bilik syarahan tuh plk kat tingkat 3..hazab aku nak manjat tangge..hehehe..xpe2..nak sah jawatan punye pasal, ku rela ape saje!!




Kalo masuk gomen nih kena buat 3 benda utk sahkan jawatan..basically aku dah buat 2 la..exam perkhidmatan dah amek bulan lepas, ni gi induksi khusus..pasni 1 more to go; induksi umum. Haaaa yg nih kena  buat kat luar la..sbb ni bukan lagik under jabatan, but under kementerian..meaning akan melibatkan sume staff baru under kementerian tu tak kira dari jabatan mane..ni yg payah nih..aku tak penah tak jumpa baby sejak dia lahir..harap2 ok la..baby mmg aku pos balik umah mak ngan kak ana..kang silap2 baby ok, mama nye lak yg demam windu...huhuhu..

Masa dok berangan dlm kelas tadi (sile jgn contohi saye!) aku teringat la zaman2 blajar dulu..windu nye suasana dlm kelas dulu, especially masa kat IPM. mmg happening..kengkawan dah mcm adik beradik..time tu slogan kitorg sharing is caring (bile case esemen tak siap la...)..masalah kongsi sesama, pendek kata mmg best la..tak fikir ape pun time tu..idup penuh kaler (calours of ranggoli..hehehe)..rase mcm baru je aku grad kat IPM..hari ni aku dh ddk dlm kelas induksi lak..something that i always dream of after a long journey..alhamdulillah..aku bersyukur..masih ade rezeki aku walaupun umur dh tak berapa nak muda nih.harap2 aku dapat bekhidmat dlm perkhidmatan awam ni dgn penuh integriti...chewaahhhh ayat insap lepas induksi..jgn mareeeee

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...