Home » » Selamat Jalan Makcik Kiah.. Selamat Jalan Makcik Kiah.. 5:52 PM

Salam..actually aku demam since rabu mlm..khamis aku MC..dlm demam2 aku bersyukur gak lah sbb kerana aku demam aku dapa MC (jgn salah paham aku bukan bersyukur sbb blh monteng yeeee)..sebab aku dpt MC maka aku buleh balik seremban jumpa makcik kiah. dia bertolak gi mekah khamis pagi. Makcik Kiah ni actually neighbour sebelah umah mak. dah mcm sedara dh, sampaikan antara umah mak ngan umah dia takde pagar belakang..sukatilah nak kuar masuk.hehehe..makcik kiah nilah jugak yg tolong tgk2 kan aku ngan baby masa aku dlm pantang dulu. yelah baby kan tersanggatttt laa over due nye..sampai 10 bulan 2 minggu baru baby kuar. so, mak dah amek cuti awal..sudahnye mak sempat jaga aku 3 hari je..huhuhu..seb baik ade makcik kiah..pepagi dia dh dtg nengok2kan aku mandikan baby, pakaikan barut segala (dia tak berapa kuat nak mandikan sbb masa tu dia pun tak berapa sihat, but still...she came...sob sob...cedih...). siap tunggu aku habis minum pagi..dah settle sume dia balik sebelah, kang tghari dia dtg jap antar lauk, walaupun mak mmg dah sesiap masak utk aku..lps zuhur kang dia dtg lagi jenguk aku ngan baby, sampailah mak balik pkl 4.30pm kang baru la dia balik..tulah rutin aku dan makcik kiah selama aku berpantang kat umah mak.

Masa memula aku lepak umah dia tu aku tak la rasa sebak sangat, tapi bila dia start nangis peluk cium aku ngan baby, tuuuu diaaa ayaq mata tak buleh nak tahan dah..hehehe..sure buruk yg amat muka aku time tuh..tetambah lagik masa pakcik latib bacakan doa aku nampak air mata pakcik latib bergenang je..yelah kali ni makcik kiah pergi ngan uwan jerk..pakcik latib tak dpt ikut. dh la tu makcik kiah tak sihat plk, 2 hari lepas dia start demam panas. manalah pakcik latib tak risau..aku doakan makcik kiah sihat bila dia dh sampai ke rumah ALLAH..insyallah.

Semalam on the way balik dari opis ke sban aku received atu msg dari no phone yg sgt pelik..no dia start +9786..bila aku bukak ghupenye msg dari makcik kiah..dia bgtau dia dh selamat sampai..ms dia msg aku tu dia kat airport sana, staff Tabung Haji dh sediakan wheel chair, dia kata dia tak naklah..dia larat lagik jalan..dia kata dia mmg still xsihat, doktor nasihatkan dia masuk spital..aduss lagik la aku tersentuh..beribu batu jauhnye makcik kiah still ingat nak msg aku. sebak lak ati nih..aku ni takde pertalian darah pun dgn dia, but she treated me as her daughter..betula la org kata kekadang org luar lbh hargai kita daripada sedara sendirik kan..chessss emo lak..tak kuaseee!!!

sampai umah mak bgtau pakcik latib dapat pegi mekah, actually nama dia mmg dlm waiting list, so kat Klana jaya tu dia merayu ngan pegawai kat sana, memandangkan isteri dia tak sihat, mak mertua yg ikut pun taklah kuat mana, maka pegawai tu beri kelulusan dengan syarat everything must be ready within 2 weeks time. Kebetulan mmg ada org yg patut pegi meninggal dunia,maka nama pakcik latib naik la..Dah mmg rezeki pakcik latib dapat meneman isteri dia yg tak sihat kat sana, walaupun tak dapat berangkat sesama kalau dh mmg takdir ALLAH dia dpt pegi, pasti dia akn pegi gak.. alhamdulillah syukurnye...atleast makcik kiah adalah yg menjaga..walaupun uwan ikut, tapi uwan tu pun bukan lah kuat sgt..dapat lepas diri dia pun dah alhamdulillah..xpelah mcmana skali pun aku doakan makcik kiah, uwan dan pakcik latib dapat haji yg mabrur...aminnnn

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...