Home » » Family aku yang kaki bola Family aku yang kaki bola 10:49 AM

Ade ke lelaki tak minat bola ek? ada kot...tapi majoriti mmg minat bola kan, eventhough tak main bola, tapi sure diorg tgk bola. Aku ni pun tak reti main bola ke, futsal ke, what so ever. tapi sbb satu rumah aku minat bola, makanye aku telah terpengaruh same la. Yg sebenarnya "penyakit" keturunan pun ye gak, sbb arwah atuk aku dl mmg minat giler ngan bola sepak. sampaikan ikan yg nenek aku suh g beli busuk menunggu dia bawak balik. zassss ikan tersebut masuk semak belakang dapur umah nenek di iringi "mentera semerah padi" dari nenek. atuk aku buat dono je..hehe. kalau dia nengok bola kat stadium lak takde sapa brani dudk depan dia. kenapa?sbb nescaya kepala org tu akan jadik bola..everytime striker sepak bola, kaki dia pun berjalan same..hehehe..

Ayah aku pun sama gak, kaki bola.masa muda2 dulu mmg dia aktif main bola.piala dia melambak2 kat umah kuarters dulu, tapi bila dah moved banyak yg dia buang..maklumlah piala dedulu musti nak ade bentuk org sepak bola la, bentuk org julang piala la..benda2 ni kan tak elok simpan dlm rumah..so dia buang la.Bila ijam dah masuk sekolah dia mula latih ijam main bola, selalu gak ijam masuk pertandingan bola sepak, piala nike la, piala coke la. sampai satu masa ijam dapat masuk sekolah projek bola kat Tunku Durah tu..ala satu skolah ngan kembar encem player ns tu..si aidil ngan zaquan..hehehe..tapi disebabkan ijam selalu penat, maklum je la main bola pagi, tghari masuk kelas plk.. ditambah plk ngan penyakit dia yg takleh kena panas sangat tu (sampai penah masuk spital...), makanya ijam terpaksa buat pilihan antara bola sepak ngan study..dia pilih study..alhamdulillah dia berjaya sampai jadik lawyer.but dia still aktif ngan bola dia until now.atleast once every week dia mesti main futsal (pastu nyusahkan aku suh urut kaki dia, cheh!)pastu kalau ada perlawanan inter jabatan mesti dia join.

Incik suami plk aku blm penah nengok lagik dia main bola, bola pantai adelah..hehehe..tapi bab nengok bola memang dia champion la. kengkadang game yg org taknak tgk pun dia layannn gak.masa piala dunia baru lps nih boleh kata every game tak lepas.sampai sanggup tukar tv kasik besar seket..ape2 la bang janji jgn kaco tv saye kat atas tu..heheehe..dia ni bukan setakat bola, asalkan boley dipanggil sukan sume dia layan. catur ke, bowling padang ke sampaikan perahu layar pun buley..akibatnye terpaksa la dia bayar dua decoder kat shah alam, dua decoder kat sban (nasib baik astro ada promo 50% for 2nd decoder..hehehe)

Kalau local team aku ngan family aku mustila sokong Hoben Jang Hoben..incik suami sokong Red Worrior.kalau liga inggeris lak kami sokong Arsenal (go gunners!)..hehehe..aku ni nengok je la..kira takat tau sapa score, sape kena buang padang, sape main kasar.bab players lak haruslah aku kenal yg encem je (gatai!!)esok NS lawan Johor FC..semi final piala malaysia.ayah ngan ijam tggu kat sban (ijam ada kursus kot kat bangi)..incik suami, amir, apis ngan faiz from shah alam lepas amek aku. sanggup tu, lps abis bola balik shah alam balik.haruslah sampai sini tengah malam tu.sukatila..jgn khamis tak terbangun nak ngantar aku gi keje dah la (pesanan penaja buat amir encem..hehehe)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...