Home » » Carca Marba Carca Marba 11:57 PM

Aluuuu...hehehe..aku lagik nih..tetiba mlm ni mata takleh tido..(esok jugaakkkk la dia nak lelap dlm kelas induksi nih!!)so, aku on la pc, hapdet blog lagi besh..baby pun dah tido tu...hmm..nak citer hape ek....ooo ye lupe lak..last sunday bday mak..kitorg celebrate kat umah midnight tu then sunday nite gi mkn kat johnny jusco sban (mak's fav place to eat) kitorg belikan mak phone express music je, senang dia nak video call ngan baby nanti..hehehe..nah nengok la gambar2 yg aku sempat snap arituh..gambar kat johnny takde sbb baby wathal lak, nak naik komen2 (ultraman)..

walaupun just celebrate kat umah, tapi its a very wonderful moment sbb sume family ade..aku sgt2 happy bila ada occasion mcm ni (selain sbb ade kek!hehehe)best sgt bile dpt berkumpul ngan family kan..mak dah 55 tahun, ayah lak dah 60 tahun..Ya ALLAH Kau kurniakanlah kesihatan yg baik kepala mak dan ayah, Kau panjangkan lah umur mereka..berilah kesempatan pada aku untuk berbakti kepada meraka...adesss ni yg maleh ni..bila bukak bab mak ayah mula la air mate, air idung sume nak bergenang nih..emoooooo!!!

Bukak citer lain la..baru-baru nih kete Gen 2 aku tuh buat hal lagik..sejak bulan puasa haritu dia meragam. duit kuar mcm air.sian kat amir, bape kali dia kena naik train..nasib baik kete tu tak buat hal time aku nak gi keje..kalo takkkkkkkkkk!!!!bulan puasa haritu fuel pump, pastu timing belt, ni piston (betul ke eja camni ha?)dah dua minggu gen2 masuk "spital"..siap kena buat bypass segala gamaknye. so, agak bermasalah gak la incik suami nak arrange keje dia..sudahnye amir pakai hilux, incik suami gi ngan apis. ujung minggu aritu incik suami pakai kete mak. jadi incik suami telah mengambil keputusan drastik untuk menjual gen2 tersebut dan tukau dengan kete lain..he has few models in his mind..tgh dok survey2 la. aku sedih gak sbb gen2 tu la my first new car yg aku beli, before that sume used car je..maklumla gaji time bujang dl ciput je..dah 4 tahun dah pun kete tu..aku ingat lagi kete tu aku beli few weeks before aku bertunang. incik suami dh warning, gen2 banyak masalah...takkkkkkk..aku degil jugak.padan muka aku, baru 2 minggu beli dh macam2 masalah; cermin la jatuh sendirik (misteri kah?), gear la takleh masuk..aku dh start sakit ati dh..pastu nak dijadikan citer, waja incik suami ilang few weeks before kahwin, so he used my car..rezeki ade lagi kot, waja jumpa balik tepi jalan lagi 3 hari nak kawin, tapi incik suami fobia nak pakai kete tu, maka waja pun dijual la..start dari tu aku tak drive lagik gen2 tu sampai la skrg. gen2 tu best pada aku sbb pickup tuuuu..120-130 tak rasa ape..alaaa aku ikut berat kaki maa..aku letak je kaki aku kat pedal minyak tu.kalau laju tu haruslah kaki aku berat kot.buleh ke bg justification camtu?hehehe..takpe maybe setakat ni je "jodoh" aku ngan incik gen2 tu..semoga berbahagia wahai incik gen2 kusayang..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...