Home » » WEEKEND YG BIZI WEEKEND YG BIZI 11:23 AM

Assalamualaikum...pekabar geng..monday blues la plk arini...mood pun agak kureng pepagi nih..nape? ntah...banyak nau prob kot smp aku pun taktau yg mana satu telah membuatkan otak aku tak bape okeh pagi nih..takpelah..kita cecite dulu ye...dengan harapan mood kembali menyinar seiring dgn apa yg bakal aku repek kan dalm entri kali ni...hehehehe

Last week mcm biasala kan aku balik sban..first taim aku bawak balik kak yaya..aku nak nengok gak camne dia bawak diri kat umah mak..so far okeh nampaknya..jenis xreti dok diam..ade je keje dibuatnye..as for now aku rasa okeh la..juz dia ni dah belaki so kena consider cuti for her la..kang kot tak bg cuti kang lain lak citer..hehehe.. lagipun aku rasa okeh kot nak bagi dia cuti sbb dia keje mmg betul2..tetiap pagi pkl 6am aku turun dia dah siap mengemop bagai..iron baju pun hari2..so, aku rasa i will consider for once a month leave..taim kak ana dulu dia mmg x cuti, maklomla dia nak gi mana kot cuti pun kan..dan dia buat  keje pun tak sepantas kak yaya ni, faktor usia la..yg sebenarnya aku ade bengkak hati sikit pasal kak ana nih..not really with her actually..tapi dengan anak kesayangan dia tu. apa dia? tak payah la kot aku nak cakap, cukuplah sekadar aku bgtau bahawasanya mmg beliau tak reti dek untung..dan apa yg diluahkan dlm FB dia tu mencalarkan perasaan aku anak beranak..maruah negara dipermainkan. opsss trlebey sudaaaa...maleh aku nak layan buidak hingusan tak sedar diri tu. GTH la!!!

Sabtu lepas gi kenduri kat umah kak long..jmp all my kazen yg dah beranak pinak...hehehe..sgt best borak2..teringat zaman anak dara dulu..auwwwww tak kosser ai tau!!! sume ade kecuali ija yg still kat obersea. next week kot balik...dia pun tgh peknen gak tu..mas pun peknen 3rd child. kak long anak sorg, kak yu anak dua, mas masuk 3, aku anak sorg,...hehehe..yg cucu2 lelaki nenek 2 org je yg dah kawin..acai anak sorg, fir otw sorg..bestnye dapat berkumpul walaupun kejap. smcm2 citer la kuar. best2...

haaa...lupa nak update, langsir umah baru dah siap, dh amek pun hari sabtu lepas. dengan ini selepas bayar langsir dgn bangganya aku mengishtiharkan bahawa : keadaan kewangan agak tenat...huhuhu...takpelah berabis skali utk umah sendiri..kami aim nak pindah before puasa..meaning by hook or by crook mesti setel sume by end of this month.. tak larat dowh bayar dua umah..

last week jugak satu Malaysia heboh dgn PERHIMPUNAN BERSIH...entahlah..aku bukanlah pro kerajaan ke atau pembangkang..cuma satu...sgt2 sedih tgk bangsa sendiri berpecah belah dan sangat2 takut dgn masa depan negara tercinta..apalah nasib anak aku kalau macamni keadaan negara...mungkinkah satu masa nanti sistem persekolahan kat negara kita akan jadik mcm kat Indon..segalanya main DUIT..everything will be privatize? nak masuk skolah rendah entah2 makan ribu..aku mmg tak kosser nak ulas banyak pasal bnd2 politik nih sume..cuma sbb aku ada anak, aku jadik takut tgk apa yg berlaku..bangsa lain mmg tak kisah sbb diorg kuasai ekonomi..apa pulak jadik dgn bangsa kita nanti..sanggup ke nak kembali kezaman penjajah yg mana ada sistem pengkelasan mengikut kaum...cina kat bandar, india dlm estet dan melayu kat kg. aku doakan yg terbaik buat semua..jgn sampai kita jadi pendatang dibumi sendiri..wallahualam...



green happy world and kids holding hands peace symbol cartoon Royalty Free Stock Vector Art Illustration

1 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...