Home » » 30 Ramadhan 30 Ramadhan 11:02 AM

Semalam mmg keje giler..gerak dari opis terus balik shah alam amek baby ngan kak ana, sempat plk incik suami basuh "gergasi"..loading barang2 trus zuppp ke sban...dlm ati dah gabra giler nih..jem ke ha??dhla baby sejak akhir2 ni sensitip bukan main, takleh salah sikit. Fuh lega, journey was smooth until we reached sban. Sampai sban lg 5 minit nak azan. Semlm berbuka tanpa mak ngan ayah sebab beliau berdue keje ptg. Baju2 yg antar tempah kat Makcik Syidah dah siap...halamakkkk besauuu nye???salah ukur kah??aku sudah kurush kah?? (sile pengsan..hehehe). Takde maknanye..ijam kate "ko?kurus takde, kurang GEMUK mungkin"...syaitonnn!!hehehe

Lepas berbuka, pegi San Dino ngambik baju raya incik suami, ayah ngan ijam..smart gak bila dah siap...nampak terletak je kat bdn memasing..pkl 11pm pegi bazar ampangan...mak aii org dah mcm pesta thaipusam kat batu caves lak aku tengok..bukan main ramai. mana dtg ntah org ramai2 mcmni..diorg nih takde keje lain ke memalam nih (abih aku???). lepas berasak2 tgh org ramai tuh dapatlah beli tudung 3 helai..brooch 8 pasang (murah wehhh). Ijam ngan incik suami beli kain pelikat ngan suar. Nampak lampu kelip2, ish takleh jadik kena beli jugak nih..kata raya ...haruslah ada lampu lip lap, kan kan kan??Tengok jam dah pkl 2am...mak aiii achik lupoooo...esok achik kojooo!!!hwaaaa!! dengan pantas menelipon ayahanda terchenta utk menjemput rombongan cik kiah ni (ayah antar tadi sbb ssh nak dpt parking...hehehe)

Pepagi pukul 5am bangun sahur pastu dengan pantas mandi n siap, plan awal nak naik komuter smp kl sentral, then amek putra benti tmn jaya..tetiba di subuh yg hening itu incik suami kate "takpelah..saya antar awak laa..kang saya balik la balik, kesian lak nengok awak nak naik tren)..hehehe...i lap u very strong la incik suami...hehehe.. dari sban pkl 6.15am..incik suami yg mmg gemarrrrr sgt bawak kete smp meter cecah 140 tu telah berjaya buat aku smp kat opis pkl 7.01pagi..terer tak? incik suami ni mmg degil, org dh kata jgn bawak lelaju, dia kata kalo bwk slow dia ngantuk, takleh focus...mcm2 la..

Kat opis setakat ni mata masih segar..tapi pkl 2pm keatas takleh janji laa..hehehe.tambah2 lak opis arini dah mcm singapura dilanggar todak kaedahnye. sunyi nak mampos.masa aku sampai tadi takde org langsung kat tingkat 1 tuh..mak aii hibe lak ati..org sume dah cuti,esok nak raya...hwaaaaaaa!!!takpe2 demi cuti panjang lepas raya, kugigihkan jua..hahaha.incik suami baru kol nak bakar2 perasaan aku lagik "hai ling..tgh keje ye?saya ngan ijam tgh tgk tv nih..maklumlah kitorg cuti,pasni nak kuar ngan ijam, ngan mak..nak beli ayam bla bla bla"...hamboiiiiiii bestnye bikin aku panas ye??takpe2 kerana anda telah membeli jiwa saye dgn menghantar saye ke opis..make anda dimaafkan..

Hmmm goyang gak ni bila pikir ptg kang nak kena balik naik komuter kat kl sentral tu..agak2 ramai tak org nih??kalau ramai maunye aku kena berdiri smp sban nih.adussss..fizikal aku nih dah la mcm rumah yg besar bersame tiang yg kecik.mau la tiang aku tu mintak nyawa kang nak menampung badan aku ni kalo terpaksa berdiri..nak je menyamar pregnent so org ada courtesy nak bg aku duduk...hehehe..keji giler!!tak ramai kot, raya tahun ni org ramai balik berperingkat..bebudak dah cuti skolah awal..kalo ade yang keje arini mesti kes mcm aku gak nih (nak sedapkan ati sendiri..) doakan la aku dpt ddk dlm train nanti ye...hehehe

Terpikir gakni..mcmana la mak kat umah tu buat preparation hari ni? mlm kang org nak dtg takbir. selalu aku tolong gak la sesikit. kuarkan pinggan mangkuk, hampar saprah, susun juadah kat hall tu. nasib baik kak ana ada,boleh la ganti tempat aku jap.kesian mak, dengan baby yg mmg melekap je ngan nenek di tu kalo balik sban, camno la org tua tu nak masak agak eh? tapi kok tak silap aku, mak kata dia tempah je ketupat, rendang ngan lemang kat kawan dia. okeh la tu mak..atleast takde la aku rasa bersalah sgt bila terkenangkan dapur mak yg mmg berkecah bila mak masak kuah kacang..yelah nak goreng kacang la, buang kulit kacang la, nak asingkan kulit la...very the leceh one!!ptg ni nong (anak kak ana) pun dtg from penang.oklah tuh boleh bantu disaat kecederaan andaikata aku terlambat sampai. Bukan apa, naik public transport ni takleh nak predict ETA pkl bape. lagi2 naik komuter..perjalanan kl-sban patut sejam jadik 2 jam (TIDAK!!!!!!)Tengoklah kang harap2 oklah perjalaan aku naik komuter balik sban hari ni..secara otomatik dlm kepala aku kuar lagu "OOO BALIK KAMPUNG, OOOO BALIK KG HATI RIANG!!!"..hehehe..okehlah selamat ari raye!!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...