Home » » I'm Back!!! I'm Back!!! 9:47 AM

Aluuuu...windunye kat belog picisan aku nih (aku sedar diri la takde sape nak menunggu aku hapdet belog T_T) so aku la perasan windu sensorg kat belog sendiri...boleh cenggitu? belasah la labu...hehehe...lama gak aku menghilang..bz uolls..buat esemen la...sakit la..mcm2...tapi mmg betul...aku bz lately..lama dah tak buat esemen, bila kena buat balik nih rasa sgt buduh giler...mcm2 yg aku dh luper. ye la tak bape tau aku meninggalkan area esemen nih sume..patutnye esemen ni dah lama siap dah..tapi sebab aku demam dekat 2 minggu aritu maka esemen aku pun bersawang sekali..takpe..aku berjaya siapkan last week..dh submit pun..

Lately aku mmg jarang sgt2 nengok tibi (kecuali setiap hari Ahad, Ismin gan Selasa...TRILOGI CINTA ofcos..hehehe). Time xsihat aritu sempat gaklah aku menebeng depan tibi nengok drama2 yg dah banyak kali berulang2 kat ASTRO tuh. Korg pecaya tak aku tak penah nengok pun citer Halimah Jongang tuh..aku tau citer tu dah banyak episod..dari hero pierre andre dah tukar pada Ako Mustapha lak.tapi aku mmg tak penah ada feel nak nengok citer tuh..bila tertengok, aku teringat yang aku pernah kena ceramah ngan aruah nenek   sebab mengejek budak yg datang belajar mengaji kat umah nenek aku tu dengan panggilan 'Minah Senget'. aku tak tahu korang pernah tonton ke tidak drama tu. lama dah dulu. masa zaman aku kecik-kecik. :)



Ini pendapat peribadi aku. tak ada kaitan dengan orang lain. aku rasa, dunia drama Malaysia dah semakin ketandusan idea. hinggakan terpaksa mengenengahkan tajuk-tajuk yang looser. siap dengan soundtrack yang ala-ala bangang. sampai budak-budak umur 6-7 tahun pon dah belajar mengejek.Nasib baik org2 kat umah aku tu mmg tak minat nengok citer nih..kot tak ape aku nak jawab bila baby mengikut lagu vongok yg jadik soundtrack drama tu? pastu ade plk citer Fatimah Juling. bagus sangat lah kan. lepas ni semua budak-budak akan gelak bila nampak orang juling. ketawa dan gelak sakan. hampeh betul. Sekarang muncul pulak lagi satu drama, Fatimah Juling. Aku tak pernah pulak dengar lagunya. Mungkin jalan cerita ke dua-dua drama ni menarik, aku tak tahu. Cuma aku rasa cara mempromosi rancangan dengan meletakkan kecacatan fizikal sebagai tajuk dan lagu tema itu tidak kena pada tempatnya. Walaupun kita ni sempurna di mata kasar, tapi aku pasti kita semua ada “kecacatan” lain. Tidak ada manusia yang sempurna.budak-budak belajar dengan cara paling cepat. melihat dan mendengar. terpulang pada kita untuk bentuk dan bendung. kalau kita sendiri orang dewasa pon syok dok menyanyi lagu Halimah Jongang, apa boleh buat kan?





Kalau zaman P Rammle memang ada ciri-ciri cerita macam ni, tetapi pengunaan perkataan jadi sindiran yang sopan contoh "Bujang Lapuk", ditujukan pada bujang terlajak. Tetapi P Ramlee tidak mengunakan perkataan Bujang Bodoh atau Tua.. "Dayang Senandung" ditujukan pada sesiapa yang gelap kulitnya..takde pulak dia letak title Dayang Legam ..best jugak citer tu sume..sampai skrg evergreen...boleh je? so,pokok pangkalnye mcamana cara perkataan tu diletakkan..dan mesej yg nak disampaikan..okeh la ntah pape yg aku repekkan nih..kang ade lak yg marah..hahahaha..lebiuuuuu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...