Home » » PENYANGAK PENYANGAK 4:27 PM






First of all, sorilah kalau kandungan belog kali ni penuh nista dan kejian. Harap maklum bahawa belog kali nih ditulis didalam darjah kemarahan yang meluap-luap. Hati aku mmg sangat panas dua tiga hari nih akibat wujudnya makluk mcmnih dlm donia nih..makluk yg bergelar PENYANGAK.

Pertama: golongan PENYANGAK yang tak reti BAYAR UTANG. can I put it as UTANG? Para mangkuk yang VONGOK nih telah mengarahkan KONTRAKTOR aka INCIK SUAMI utk RENOVATE umah dia..dari umah yg dulu buruk mcm umah antu (antu pun x hingin duduk) smp skrg dah ghupa muzium dah umah dia. Umah tu dah siap almost 2 years..but guess what? Dia still hold bayaran umah tu RM15000 atas alasan tak puas hati dgn condition umah dia. KEPALA BAPAK ko la tak puas ati!! ko siap dah buat HOUSE WARMING segala, ko kata tak puas hati, siap kenduri kendara 3-4 kali. Tak ke spesis NAJIS MUGHALAZAH tuh?? Aku mmg panas ati betul la. Benda2 dlm umah ko tuh mmg WEAR and TEAR la mangkok!!! mmg lama2 akan ada defect. Sampai bapa abad ko nak hold duit tu? Sampai ko MAMPOS ke??Mmg masa awal2 incik suami ambik job ni pun, si penyangak ni perangai mcm lahanat. "Kalo nak bincang, sila bincang ngan bini aku, aku sibuk takde masa nak jmp ko". pastu sukati mak bapak dia je nak potong quotation sana sini sesedap rasa dia. Barang beli nak yg mahal2 je install kat umah dia..sampai ada satu time tuh dia beli batu ape ntah kat fountain (ye, umah dia ada fountain..umah ala2 bali la kata kan...) , dia suh incik suami bahagi dua bayar ngan dia. WTF?? umah aku ke yg pasang benda tu? mmg celaka bangsat la weh perangai ko org tua!! Sehingga belong makian ni ditulis, dia still BERHUTANG RM15K dengan aku dan anak aku. Even laki aku yg buat keje umah ko, itu rezeki anak bini dia tau tak bodoh???

Another PENYANGAK: Nak KONTRAKTOR aka INCIK SUAMI renovate umah. pastu fussy nak mampos. itu takleh, ini takleh..sampah sepicing pun suh kemas balik. buat keje kayu jgn dlm umah. mmg diva nak mapos la cara MAKCIKs aka NENEKs (ada plural sebab ramaiiiii yg spesis nih). Pastu bila umah dah handover, kuar la dialog bangsat mcm ni: "akak nak pakai duit la bulan nih, bulan depan la akak bayar ye?" bila tiba bulan depan " akak banyak pakai duit ni, anak masuk skolah, nanti balance akak bayar bulan depan ye". Oit makcik, ko sorg je ke nak pakai duit? Org lain nih bayar bil, beli makan, bayar gaji pekerja semua bayar pakai daun kayu ke hah?? ko dah tau kemampuan ko takat mana yg ko gatal nak renovate umah jadik istana sapa suruh? Out of 10 customers, 8 org perangai mcmni. mmg dasar PENYANGAK!!

Last PENYANGAK iaitu BAPAK KEPADA SEGALA PENYANGAK. Beliau lebih dikenali sebagai PEMBELIT. Bak kata org kalo jumpa ular ngan dia, sila pukul dia dulu. kot tak mampos ko kena belit ngan dia. Spesis nih mmg GELAP MATA kot nampak duit. apa je yg boleh bg duit kat dia cepat je dia terkam. yes, benda tu bagus kalau betul cara nye. Tapi bila opportunity tu ko ambik secara bangsat a.k.a MENIPU, ape pekdahnye?? Selagi boleh PUSING duit tu ko PUSING kan??? adik beradik ko sendiri pun ko buleh tipu kan? ko xde perasaan ke ha? Buat pengetahuan ko, aku mmg tak pernah PERCAYA kat ko, sbb tu aku tak pernah hingin nak pegi melawat ko kat sinun. Setiap apa yg ko cakap tu mesti ada unsur penipuan. INCIK SUAMI boleh la ko kelentong sbb org tua tu mmg jenis tak reti nak berperasangka buruk ngan org. But not me brother! Aku mmg terkejut laki aku masih percayakan ko after what you did to him last time. Takpe, aku ada bukti SMS yg mengatakan "BENDA" tu xpernah ko settlekan. yela, resit pun xde. Apa bukti yang ko bayar? Patutlah hidup ko tak pernah senang, makan duit HARAM! ko dah makan duit HARAM tu satu hal la. ANAK BINI ko bagi duit haram jgk? ko tak takut ke esok2 anak ko jadik perangai apa? Bukan aku sorg ko TIPU, ramai lagik la. sume org tu mengadu kat INCIK SUAMI tapi apa dia boleh buat? ko kan TAIKO Besar? Blah la woi. Aku takut satu hari ko jmp BUKU ngan RUAS. Silap TIPU, TERTIPU kepala PENYANGAK. BAru ko tau, silap2 kna kerat 18..

Incik suami selalu marah aku, dia kata jangan masuk campur hal keje dia, but I think I have right to say all this thing. sbb aku BINI dia. yang SUSAH PAYAH dengan dia. Yang SELALU KENA TINGGAL bila dia bz nak siapkan umah customer. Is it fair to me and my daughter bila org buat macamni? Sampai umah yang aku beli since last year tak siap2 renovate dek kerana hal2 mcmni? Kete GEN2 aku asyik rosak tapi nak tolak kena hold dulu sebab PENYANGAK nih sume tak bayar UTANG. Adil ke? Aku mungkin bukan BUSINESS MINDED even aku amek major in Marketing kat uni dulu, tapi benda simple mcmni budak tingkatan 1 pun tau beb. After we render our service, you must pay for it. okeh fine, ko nak hold retention money. takkan sampai half dari total? guna otak la..Aku rasa after this kompeni laki aku nih perlu praktikkan cara kontraktor Cina. Abis keje, ko bayar. tak puas hati pape, or nak touch up pae, kita dtg. Oi dah cukup baik tau pekerja laki aku dtg umah ko tapi tak mintak duit. Kengkadang sakit ati dowh, setakat kepala paip tercabut pun nak panggil laki aku..tu terjadi after 3 years handover umah. BANGSAT tak? laki ko kat umah tu CACAT ke sampai nak tukar kepala paip pun tak reti? 

KEPADA PARA PENYANGAK: AKU TAKKAN HALALKAN SETIAP SEN YG KORG "CURIK" DARI KELUARGA AKU. SILALAH MAKAN DUIT HARAM. HARAP MAKLOM!

3 comments:

Unknown said...

manusia lahanat mcm ni mang blambak lam donia skrg ni kak... desperate nk duit org... bila mintak balik liat betul nk bayar macam2 alasan... kadang tuh siap putar belit citer lagi...
pernah jmpa dan pernah terkena dgn org lahanat macam ni...
emm... doakan je tuhan balas balik apa yg dia buat... idop dia xkan senang dunia akhirat makan duit haram tuh!!

MaMa NaDHiRa said...

tula pasal..rasa nak terajang je tau..sakit betol ati akak!

Unknown said...

rasa cam bodo jea duit rm70ribu... diulangi oke rm70ribu kita org amek macam tu jea... sengalkan? kita plak mcm org bodo kena byar tiap2 bulan pada duit yg kita tak guna....haishhh!

sabo yeap kak, kita nantikan balasan tuhan kat mereka2 yg lahanat ni!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...