Home » » TAHNIAH MALAYSIA!!! TAHNIAH MALAYSIA!!! 12:58 PM

MALAYSIA MENANG!!!!!! hehehe...happy semalam tak abih lagik..umah aku dah jadik mcm stadium semlm..balance la..4 penyokong indon (kak ana + pekerja2 incik suami yg tgh renovate umah baru aku)..hehehe..agak "paneh" gak semlm tuh. aku rase bergegar gakla Jln Turmalin Enam tuh ngan jeritan GOLLLLLL kami. Musti pak aji depan umah nih urut dada...sowi la pak incik..kami ober excited laa. 14 thn kottt tak pernah dapat Piala Suzuki nih. Jgn marah ye pak incik..hehe





Aku nih kalo bersukan mmg tak minat, tapi nengok bola mmg sgt2 suke..selalu la jadik commentator tak bergaji (walaupun kengkadang ntah hape2 yg aku komen...hehehe..selalu ijam yg betulkan comment aku tuh..) Semlm game mmg best..players Indon pun main taklah robust. Okeh laaa..tapi yg quite disappointed nengok supporters diorg la. Sampai players kita kena naik kereta kebal nak gi lawan bola??? wehhhhh main bola je kotttt?pehal nak naik keta kebal segala? mana pegi sporting spirit? Adat la menang kalah tuh..ni siap buat banner segala.. provokasi melampau sampai dlm paper arini ade yg bakar dan gantung leher patung Upin dan Ipin. Woi!! tu ikon kanak2 Malaysia tau, termasuk anak aku. Pehal la korg nih...bawak2 la mengucap..tu tak kira lagik si Julia Parez nak pakai coli laser. takde lak semlm aku nampak laser "berkembar" tuh...bateri abih agaknye..hihihi..dangkal betul pemikiran..kita penah kalah first round arituh sampai 5 kottt..takde plk kita ckp pape..team diorg dtg sini kita sambut and layan baik. kenapa bila kita gi sana diorg buat mcmni? entahlah...sentimen betul laa..rileksss..bola je kotttt...Semalam best...reramai nengok bola kat umah..ijam pun ada..abis bola ayah datang, tido umah aku..semlm dia keje smp 11pm, pagi nih masuk pkl 7am..aku paksa la dia tido shah alam..takkan nak balik...bape jam je dpt rehat. memula tak nak gak dia, pastu aku push gak, baru nak..hehehe..maklom la aku kan pathetic...kena kumpul org reramai dlm umah sebab takleh ddk ngan laki aku je dlm umah.(mengikut hikayat si luncai dgn labu2 nye laaa). Takpelah Tuhan tahu apa niat aku dan incik suami.


Okeh..stop. no emo2 plishh..enri nih pasal bula sepak..pasal happy2..haaaa apa lagik yg lebey happy selain darik penguguman PM yg esok diishtiharkan COTI UMUM???? Hehehe berita pkl 12am tadik buat ramai org bersorak..yelah dapat cuti free last day tahun nih. Ijam je yg agak tak bape best sbb kena buat submission esok, tapi dah cuti camno tuh? hehehe...sian Tuan Khairul...hehehe. Semlm abis bola ijam, incik suami ngan pais kuar gi nengok kolam. plan nak gi mancing mlm nih. memandangkan esok cuti maka kami balik la sban esok lps solat jumaat. mlm ni ngan esok pagi plan nak kemas2 barang sikit..kotak pun mak dah bagi last week..banyak gak barang nak kena packing nih.incik suami plan ujung bln depan or paling lewat awal bln 2 nak moved out..tiling maybe siap dlm minggu depan..pastu tggl wiring sesikit, kitchen cabinet...then buleh la pindah. Tak sabo pun ade nih..actually umah aku nih patut dah siap awal thn lagik..tapi tergendala sbb incik suami tarik pekerja2 dia gi site lain..yelah buat umah org dpt duit...buat umah sendiri kuar duit...hehehehe..macam org selalu cakap la..tukang jahit biasanya baju dia sendiri tak siap..hehehe...maka nye umah aku pun terbengkalai la..jadik tempat kucing lepak2. Ni tiling dah start balik senang sikit ati aku..ye la pitam gak nak bayar dua umah..sewa jalan, kat bank pun kena bayar..mana tak pitam..lagik cepat moved lagi bagus..maleh nak ingat kenangan2 umah lama..actually banyak gak sweet memory kat situ...baby pun memula masuk umah tu la lps lahir..ingat lagik aku, incik suami, ijam, mak, ayah ngan amir sesama kemas cuci umah tu masa nak pindah bulan sept 2007. sangat best time tuh..yg bad memory? nanti2 la citer...






Hari sabtu nih aku ada pre-reunion ngan my ex-school mate..looking forward to meet them. memasing dh beranak pinak..muka pun dah berubah..selama nih dok "jumpa" dlm FB je. malu pun ade...ye la sejak jadik penternak lemak yg berjaya nih segan sket nak jmp member2 lame..maleh nak jawab soalan2 kontrobesi "nape gumuk sgt nihhhhh????" or "berisi ko skrg ek?" ishhhh takkan nak banding ngan 14 thn dulu...yg slim melim tuh metabolisma tinggi kot..aku nih sayang nak buang lemak2  nih setelah sekian lama aku bersama mereka...buleh tak aku jawab mcmtu ek? hehehe.. Kengkonon sabtu ni nak jumpa utk organize actual reunion yg plan nak buat bln depan. tengoklah sambutan canne sabtu nih..hehehe...hopefully aku tak demam la sbb simptom2 dah ade..selemo (selsema dlm bahasa nismilan) dah berjejeh..samapi pagi nih aku lewat bangun..selalu pkl 6.45 dah jalan, nih 6.50am baru kejutkan amir..penangan ubat selesema aku mkn semlm la nih..nasib baik sempat sampai before 7.30am..arini last masuk 7.30am..start next week tukar masuk 8.30am plk. tapi takde makne pun..still aku kena kuar before 7am atau not later than 7.15am..tu pun sampai ngam2 8.15am tu..jem kat Faderal tu toksah cakap la..tensen betul!!






Fuhh banyak plk bebelan aku dlm entry kali nih ek? musti muntah ijo org baca (ada ke org bace?hehehe) okehla..kot ade kesempatan aku hapdet lagik entry last utk thn nih esok..bubuyeeee



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...