Home » » Makan, makan dan makan.... Makan, makan dan makan.... 5:16 PM

Burpppp....hehehe...kenyang..alhamdulillah. banyak betul lauk mak masak tghari nih. Ade ketam masak  lemak,ikan patin masak tempoyak, sup tulang (gearbox) pastu paling besttttt temonsu bakar + daging bakar. Ape tu temonsu? adeh aku pun tak gheti nak explain..mcm perut lembu yg panjang2 tu laa..sedap mkn kalo bakar..fuhhh terangkat beb..aku dah lamaa craving benda nih..selalu raya aji mesti ayah bakar..tapi sbb raya aji aritu kan aku gi BTN make bye2 la temonsu..ayah sian kot nengok aku tetiap minggu tanya..so dia carik gak utk aku..i lap u beri strong laaa ayah..muahhhhh!!! hehehe

Actually semlm mcm hari mkn sedonia utk aku. Tghari gi makan kenduri kawin kat Spanish Villa..aku pun tak tau kewujudan tempat nih kat sban..jiran blakng umah aku buat kenduri kawin kat sini. So pegi la aku, ayah ngan baby.. MAk ade peksa kat KL, ptg baru balik. Sampai je Spanish Villa tuh mmg terkejut gak la aku..best sgt2..konsep santai..makan2 tepi pool..ade kambing golek lagik uolsss!! Yang aku bekenan sgt tu konsep santai tu la..Kalo dlm dewan, pada aku ruang terhad..kalo kat umah plk ssh nak organize. Kalau nanti ijam nak kawin aku nak suggest dia buat kat sini..ye la nak buat kat umah mcmana. sapa nak diharapkan kemas mengemas..preparation before and after weddding. aku dua beradik je..kang mak ayah jugak yg tunggang langgang sengsorg. Jiran2 mmg ada tapi lebey kurang sama umur ngan mak ayah gak..Org tua tu nak bediri lama pun tak larat dah.Aku taknak laa menyusahkan org lain.. Tak kuasa lagik telinga aku nak menadah ungkit mengungkit nih semua..BOSAN!! Time aku kawin dulu lain..sekarang ni situasi dah lain..sgt2 lain..

Okeh, enuff.. sambung...petang tu aku saje je laa ajak ayah gi Malam Mesra jabatan aku..kot2 la ade luck..heheh..skali ayah kata jommm..hehehe ape lagik kitorg pun gerak la ke shah alam, jumpa amir dulu sbb kupon kat dia.  8pm kitorg smp ke opis aku..waaa sangat seronotttt!! baby pun suke jumpa member2..especially yaya, anak sahabat baik aku..dah mcm adik beradik lak aku nengok. Makan pun best, tapi aku tak makan sangat..leka melayan baby main kat lobi opis.. Sambil chip buat sesi fotografi ngan baby and yaya..hehehe..nanti dh siap aku hapload..lawak betul! tetiba lobi tu dah transform jadik taska lak aku nengok..hehehe.. dalam pada makan2 tu aku, ayah, amir ngan vespa dengan diringi baby  gi tingkat 3..join chip nengok bola..waaaa malaaysia dpt masuk final Piala Suzuki tuuuuuu..lawan Indon la nih..okeh la tuh naik la ranking team Malaysia pasni..hehehe..abis bola turun bawah..melantak lagik..tgh leka main kejar2 ngan baby skali ayah ngan sahabat panggil..BABY MENANG BEST DRESS laaa!!!hehehe..tak sangka sbb takde preparation pun nak gi..main sambar je baju punjabi deepavali last year..anak sahabat baik aku si yaya pun menang gak..takpe atleast berbaloi la kitorg dtg jejauh..Sampai umah pkl 11 lebih..tak lama lps tuh incik suami pun sampai ngan ijam..lupa nak bgtau...diorg tak ikut sbb ada date ngan kolam pancing,,,hehehe

Petang nih ade kenduri lagik..pakcik latip sebelah nih (hubby makcik kiah) dh balik mekah..lepas asar jap lagik aku nak gi sebelah jap menziarah org tua tuh..nak minum air zam2 seteguk dua..buat menenangkan hati, kot2 aku buleh lupa segala caci maki org, tuduhan org kat aku lately .takpelah beralah tak bereti kalah..semoga ati aku dapat dibersihkan dari segala dendam..

Baby makan nasik beriani..nyum nyum,,

Amir buat muka manja..cheh!!

Vespa yg di kidnap amir..hehehe

Ayah banyak makan kambing..ayah2..kang mlm sakit kepala lak..hehehe

mak maintain...

kak ana dgn cendol nye "sedap cendolnye" kata kak ana..hehe

Cendol, fresh dari gerai "motor"

Nasik beriani lauk ayam goreng..sedapppp
Berpeluh2 mengejar baby kat lobby

Weeeeee!!!!

Hehehehe

Ngan "adik" yaya..

Cayangggg adik yaya

With yaya and mama nye..

Amir ngan mak yang kekenyangan

Kurang 2 orang..ijam ngan incik suami...huhu

Luv dis pic :)

Baby ngan hadiah best dress ..set kaler2..

Baby ngan nenek tgh nunggu atuk amek kete..nak balik dh nih...bye2!!!


.: Rasulullah s.a.w bersabda: "Bahawa besarnya sesuatu balasan itu menurut besarnya sesuatu bencana ujian; dan bahawa Allah apabila mengasihi sesuatu kaum diuji mereka, kemudian sesiapa yang menerima ujian itu dengan reda, maka dia akan beroleh keredaan Allah, dan sesiapa yang bersikap keluh kesah serta benci menerima ujian itu, maka dia akan mendapat kemurkaan dari Allah." (at-Tirmidzi dan Ibn Majjah):.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...