Home » » Satu Titik Itam Satu Titik Itam 9:40 AM

Salam hari jumaat..huarghhhh pepagi ujan, maleh betul rasa nak bangun. malam tadi aku tetido awal..baby tido pkl 10pm, aku pun jalan sekali. Dengan baju, tudung sume tak siap2 kuarkan..maka pepagi tadi dlm keadaan terpisat2 aku bangun menggeledah gobok..dengan bantuan cahaya (yg tak bape nak cahaya la) dari BB aku, aku mencari tudung ngan baju..yela kang kok bukak lampu sure anak dara aku tu terbangun, pastu akan berkumandangla lagu "baby nak ikot!!!" Aku mmg saja tido awal sebenarnya mlm tadi. kenapa? adelah something yg aku maleh nak ingat2..yg buat mood aku swing since ptg semlm. so, jalan terbaik, "shut down" je la.. Before tido aku dah janji kat dirik aku sendirik, aku masuk gear reverse, pastu stay gear N. aku dah penat la..takkan hidung tak mancung, pipi tak gheti2 nak back off kan???..mesti korg pening kan, apela aku membebel nih..biarla aku je yg tau sebab aku jadi biol pepagi nih..takpe..kengkadang lebih baik taktau pape, daripada bila tau sangat2 menyakitkan ati. aku mmg kalo buleh taknak amek tau pape lagik dah..yela org bukan ingat nak bgtau aku pape pun kan..memasing dah ada idup memasing. dah senang, aku ni org nampak masa susah je..maklumlah anak syarikat jabatan kebajikan masyarakat..Sukati korang la lepas ni nak tergolek telentang..aku tak kuasa lagi nak amek tau... takpe2..aku tak dendam ape pun..cuma sangat2 terkilan. dan yg paling sedihnya sangat2 kecik ati. kalo korg buleh buat aku terasa sampai mcmni kira hebatlah korg, sbb aku jarang nak terasa2 ni sume, tak rock weh!!so kepada mereka2 sume, SEMOGA BERBAHAGIA SELALU DALAM HIDUP KORG YG SANGATTTTT SEMPURNA ITU OKEH..

As for me aku nak muhasabah diri kejap..aku nak buang titik2 itam yg dh mula nak timbul dlm ati aku ni. yer laa kok dah mula ada rasa kecik ati, rasa tersinggung make akan ade la titik itam dlm ati, btol tak..ni aku terbaca la pagi tadi,artikel tu tulih hati ni mcm raja kepada tubuh badan...anggota badan pulak rakyatnye..kalo raja (hati) tu dlm keadaan baik, maka rakyat (anggota badan) akan baik la..hati ni gak tempat permulaan segalanya..rasa marah, rasa sedih, rasa happy sume dtg dari dlm hati..yg paling penting keimanan pun dtg dari hati gak..so aku nak jaga la sekeping hati aku nih..dah takde org nak jaga, kan..so baiklah aku sendirik yg jaga bebaik. kang kok makin bertambah titik itam tu kang aku gak yg payah..tak pasal2 meroyan tak abis2..blog nih jugak yg jadik mangsa kang..muahahahaha!!!


 "Siapa yang melakukan satu dosa, maka akan tumbuh pada hatinya setitik hitam, sekiranya dia bertaubat akan terkikislah titik hitam itu daripada hatinya.Jika dia tidak bertaubat, maka titik hitam itu akan terus merebak hingga seluruh hatinya menjadi hitam." (Hadis riwayat Ibn Majah).

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...