Home » » Saat Dirimu Begitu Berharga : Nurul Ain Nadhira Saat Dirimu Begitu Berharga : Nurul Ain Nadhira 8:45 AM

Baby demam lagi..kejap2 demam dia kebah..tetiba panas balik.risau aku nengoknye..tp dokter kata demam biasa..tgkla abis antibiotik kalo still demam aku bwk klinik balik. Kesian aku nengok dia,melepek je..merengek2.. Makan xlalu,minim susu pun xnak..Malam ni nampak ok sikit.dh tido pun dia..tetiba aku teringat nak citer psl dia mlm ni bila aku nengok muke dia tgh tido sblh aku ni.
Aku mengandung after 6 months married. Mmg aku merancang sbb 5 bln lps kawin aku ddk umah keluarga abg angkat incik suami,so I decided to consive in my own house.xselesa rasa mengandung menumpang umah org.kang dgn mabuk bagai,menyusahkan org lak ghaso eh.bulan 9 kitorg moved to shah alam (sewa je..hehe) then aku disahkan preggy.mak ayah plg hepi nak dpt cucu first. Kadar kemabukan aku buleh tahan la,smp aku trpaksa resign akibat mabuk smp first 4 month. Masak xleh,kuar umah pun maleh nak cantik2. Mmg selekeh beb ms aku preggy.hehe. Masuk bulan ke 5 aku dh start ok. Time tu aku mmg lasak. Jenjalan kat a famosa releks je. Siap gi cowboy town, naik kuda segala. Nasib baik xterberanak atas kuda. Hehehe..
Kegemaran aku ms preggy suke minum ais. Mmg xelok but I can't help it. Pastu aku suka mkn western food. Nasi aku mmg xminat. Akibatnye ms preggy berat aku naik smp 90kg. oh nooooo!! Masa dlm kandungan baby mmg xbanyak ragam. Xde la aku mengidam bnd yg bukan2. Kali pertama nengok dia ms scan mmg teruja gila.mcm xcaya aku nak ada anak! Then after 7 month aku buat 3D scan..dpt nengok ghupa dia camne. Mcm nak menitik air mata tgk dia. Rase xsabar tggu dia lahir.
Routine checkup aku mmg xpenah missed. Smp minggu2 terakhir aku kena dtg every week. Dokter bg due date ujung bln 5..tunggu punye tunggu dia xkuar2 gak..tetiap ari berulang gi spital. Dokter tanya aku larat ke, kok tak dia induce. Aku kate biarla sbb dia pun ok kat dlm. Nnt dia nak kuar dia kuar la sndr. Hehehe. Sedar x sedar dh masuk 10 bln. Adeh bile baby nak kuar nih.. Mak dh 3 kali amek cuti, sume aku xberanak.. Pkl 9am 2 july 2008 aku sakit perut. Aku smp lupe aku ni ngandung. Hahaha..incik suami bwk aku ke DEMC. Dokter kata baru bukak 3cm.. Paling awal maybe lps maghrib br beranak. Oh nooooo..
Pkl 3pm dokter pakar check aku, dia kata baby terbelit tali pusat. Everytime contraction, heart beat rate dia jatuh. So they decided to operate.. Aku redha dlm ati sgt2 sedih. Jgnla jadik pape kat baby. First time dengar tangisan dia dlm OT tu mmg menitik air mata. Sempurna rasenye jadik pompuan. Baby lahir dgn berat 3.5 kg.alhamdulillah...
Masa baby kecik dia mmg baik,xpenah bg masalah pd aku. Dia jd buah hati sume org sblh family aku. Maklumla cucu sulung. Family maksu pun syg kat dia. Alhamdulillah ramai org syg anak aku. Tp until now dia mmg sgt2 rapat dgn ijam. Tarikh lahir pun beza sehari. Baby 2hb, ijam 3hb.dia pgl ijam "ia" sb sume org pgl baby nurul ms dia kecik dulu. Ijam je pgl ira. So she assumed nama ijam tu "ira".hehehe..baby mmg sgt bijak, alhamdulillah. Org tua2 kata dia dh blajar memacam dlm perut sbb lahir 10 bln. Boleh kata perkembangan dia sgt cepat. Umur setahun dh boleh bercakap dan berjalan. Demam pun jarang2..cuma dia ni sgt panas baran. Ntah ikut perangai sapa ntah. Hehehe. Sejak akhir2 ni lg mcm2 keletah dia. Baby dh pandai kira 1 smp 10, baca ABC, baca alif bata ta (kengkadang ilang gak 2- 3 huruf, dia main langkau.hehehehe). Doa makan pun dh pandai baca..kira agak cepat bg budak yg baru berumur 2 thn. Kebanyakan org yg first time jmp baby mmg xcaya dia 2 thn. Alhamdulillah baby terang hati.. Cepat menangkap apa yg di ajar. Memori dia pun tajam. Sekali kita cakap dia mmg ingat. Cuma lately dia agak nakal. Biasalah bebudak nak membesar..makan pun xberapa nak, demam ni lagila dia x nak mkn. Risau gak aku, takut dia xdpt khasiat yg diperlukan. Mmg ssh nak bg dia mkn sekarang. Leka main je. Bdn dia pun susut sikit. Skrg aku bg dia vitamin bg senang sikit makan. Baby ni xsuke sgt main ngan bebudak baya dia, dia suka mingle ngan bebudak yg 2-3 thn older than her. Mcm2 la baby ni.. Hehehe..dia mmg tau je hari jumaat nak balik sban jmp nenek. So jumaat tghari mmg ssh nak tidokan dia. Smp smban apelagik, berkepit je la ngan nenek. Tido pun ngan nenek tau. Hehe..diajaknye la org tua tu nengok CD ngan dia. Her fav cartoon character is upin ipin, sponge bob, doraemon and mr incredible. Hadap la citer tu ari2..
Mak aiiii tak sedar panjang giler lak entri aku kali nih.. Byk lagik nak citer ni tp takut korg muntah ijau lak kang. So cukup2 la dulu ye..nanti aku balik sban aku update lagik. Adiosssss..



new born..sudah senyum okehhhh




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...