Home » » Sesi Mari Meroyan Bersama Tuan Tanah Sesi Mari Meroyan Bersama Tuan Tanah 11:20 AM

Arini aku tak sihat..mulut lak penuh ulser..nak bercakap pun susah..adehhh pedih..mintak2 sembuh la cepat before deepavali..kot tak habisla raye..tak dpt mkn kari mak mertua...hehehehe..ingat nak balik sana rabu ptg lps keje..incik suami kata maybe khamis lak sbb masalah kete..yelah gen2 kan blm kuar spital..maleh dh aku nak cakap pape psl gen2 ni..nak bwk kuar dr spital pun dekat RM3k abis..sakit jiwa aku..banyak lari budget sbbkan dia..incik suami pun  tension semacam..sian nengok dia..dh la customer dia ramai yg tak bayar lagik..boleh ek ko dh kerah tenaga org, pastu ko dh senang lenang dlm umah tu then ko sedap2 ati kate tak blh bayar sbb ade masalah kewangan???abis ko ingat laki aku tu bayar gaji pekerja pakai daun? beli barang2 umah ko tu pakai pasir???otak ade tak woi??kalo sorg dua watcam ni takpela gak..ni almost everyone..sampai umah baru aku tak siap2 until now sbb incik suami tarik pekerja dia buat keje tempat lain..at the end kedai siap, duit tak dpt..alasan sgt senang.,.pinjaman tak dapat..betapa BODOH nye ko. dah tau takde duit ape kejadah ko gatal nak buat kedai segala????bukan sikit lak tu duit dh rolling kat situ...5 angka beb..mana aku tak hangin!!!

Kekadang sedih gak bila fikir2..incik suami ni sorg yg sgt2 pemurah..pantang dengar org susah sure dia akn tolong, tak banyak sikit la..kengkadang aku pulak jadik hangin sbb terlalu senang hulur kat org smp org jadik "sedap"..sesikit mintak duit..ko ingat laki aku keje cop duit ke, mangkuk???pantang aku check hp dia mesti ade la yg nak mintak duit. aku yg bini dia pun tak pernah mintak duit banyak2 kat dia tau!!setakat duit belanja sehari RM10 je. Diorg ingat ape??weh laki aku keje 7 ari seminggu tau. sampai masa ngan anak bini pun kurang..siang keje, mlm sambung buat quatation..mcmtu la ssh nye dia nak cari duit. pastu korg senang2 mintak duit..kata pinjam, bayarnye HARAM!!!aku tak larang dia tolong orang tapi agak2 la..buat baik berpada2..kita dah ada anak..kena ada simpanan gak utk anak..abis tabur kat org ape kejadah???tgk umah tak siap lagi, ade org nak tolong bg duit beli tiles, beli lampu segala???kita ssh nak balik ipoh raye takde kete ade org nak tolong bagi pinjam kete???semua lari!!takde nye nak tolong. ade sorg yg "rajin" sgtttttt msg , kol laki aku mintak pinjam duit tu siap keje ngan used car..takkan takde kaki blh bg sewa kete murah sikit kot?dia kata ade, tapi mahal la...mcm aku taktau ko mmg jenis segala benda yg ada kat dunia ni ko nak mark up kan????sanggup ko buat mcmni kat org yg selalu TOLONG ko???aku benci betul org2 mcmni. bukan hanya incik suami, aku pun penah kena.at the end dia blah gak...takpe, maybe aku tak fun kot..tak best nak lepak ngan aku..takpe ALLAH ade..

Bukan tak ihklas menolong org, tapi kalau dah keterlaluan sapa yg tahan????bukan mintak budi dibalas..tapi kenapa bila tau kitorg ssh sume BLAH??? lagi lama aku pikir lagi sakit ati aku, lagi banyak la dosa aku..astagafirullahalazim!takpelah..aku dah ade solution kot utk balik ipoh nih..hilux amir pakai, apis satu kete lagi...cukuplah nak cover keje2 kat site..nak balik ipoh maybe pinjam la kete mak kot..ptg khamis lepas keje balik sban amek kete then balik ipoh..jumaat raya, sabtu pagi kena balik sban balik la nampaknye..sbb mak ade kelas ahad pagi, ayah pun keje. ijam pun xde, pegi cameron ade kursus. ingat tahun ni nak la raya lama sikit kat ipoh, tengok2 jadik camni nak watcamne..harap2 MIL aku paham la..nak amek kete baru pun kena jual gen2 dulu..hmmm..serabut kepala otak aku...xpelah dugaan agaknya nih..aku berserah je la..duit2 incik suami yg customer dia blm bayar tu harap2 dapat balik cepat sbb tu duit titik peluh dia carik rezeki utk anak bini...takpe la maybe ALLAH bagi dugaan sekarang sbb nak bg kesenangan masa depan...sape tau kan????hehehehe




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...