Home » » Phrases Of The Day Phrases Of The Day 11:56 AM

Aku taip blog dlm keadaan kekenyangan yg amatttt...hehehe..sejak balik BTN nih perut aku mmg x makan saman la..mentang2 kat sana dah sedap mkn 6 kali sehari..bila balik asyik lapoooo je. Pagi tadi aku dah bekpes makan roti bom, pastu naik tingkat 3 nih ade plk staff buat makan2..maka aku pun "termakan" lagik mee sepinggan. OMG!!! ape dah jadik ngan diet aku nih??

Tadi aku terjumpa phrases yg buat aku tersentak...nak tau ape dia?

"don't try to understand everything because sometimes it is not meant to be understood but rather to be accepted.."

Walaupun phrase nih simple tapi memang "dalam" la maksud dia..Buat apa pening2 kepala nak pikir kalau kita sendiri takde jawapan nye. Lagi banyak kita pikir lagi lead kepada benda2 tak best. Hidup ni sekali je..bak kata org putih "live life to the fullest". So lebih baik pikirkan benda yg best2 dari pikir benda tong sampah. So, aku nak try la (try okehhh) terima hakikat. And try to follow next phrase:

"Sometimes, being quite is the best weapon you have"

Phrase nih mmg senang sikit la nak buat compared to the first one. Bila kita dah belajar menerima hakikat, so automatic kita akan malas nak cakap pape lagik pasal that things. Baik buat tak tau and keep quite.. tapi kalau aku dah mula senyap dan buat tak tau maknanya perkara tu mmg aku dah buang terus dari list idup aku. in the other words, aku dah tak pedulik. Okeh gak tuh dari sakit kepala, sakit dada..Bila makin banyak yg dicakap makin sakit rasa ati kan..Takpelah, bila kena macamni, at least bertambahla pengalaman idup..Mcm phrase ni cakap....

"in school you're taught a lesson, then given a test. But in life, you're given a test that teaches you a lesson"

Pengalaman idup mmg "guru" yang paling hebat. Kita di duga sehebat2nye untuk sebuah pengalaman. Selama aku idup nih mmg banyak gak la pengalaman ngan BACK STABBER, PENIPU, mcm2 la jenis manusia (manusia ke ni?) yg aku dh jumpa. Mmg sgt2 kecewa bila ditipu, ditikam belakang banyak2 kali..tapi nak wat mcmana kan..tu sume perancangan Tuhan utk bagi kita sebuah pengalaman.. Banyak kali jgk aku tersungkur, menangis bila rasa tak blh harung dugaan tuh..but i managed to went through it dgn sokongan keluarga dan kawan2..It leads to the next phrase:

"When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile"

Betul kan? Its not the end of the world.. Banyak lagik bnd2 happy around us yg buleh buat kita tersenyum. Biarlah org nak buat apapun, as long as kita tak de buat salah kat org (rasanye laaa....hehehehe). Mmg sedih, mmg rasa nak nangis...tapi life goes on, so....SMILEEEEEE....Lastly.....jeng jeng jeng...

 "Don't worry about people in your past,
there is a reason they didn't make it to your future."

The best phrase ever!!! Betul la tuh..watpe nak pening2 pikir..adela sbb nape dia taknak ada dlm future kita kan? So please make your own way to wherever you want..




 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...